Skrevet av Emne: Fiks på bakrutevarme, Permatex 21351  (Lest 964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Vaslestad

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 35
Fiks på bakrutevarme, Permatex 21351
« på: Ti., 3,Mars,2020,00,39 »
Hei,

Kunne nok vært postet på hvilket som helst bilforum...men var uheldig å knekke løs terminal på den ene siden på bakvindu da jeg hentet hjem WJ med sommerhjul i bagasjerommet for noen uker siden. Fant etterhvert ut at jeg ville teste ut Permatex 21351 "Rear Window Defogger"  Specialty Repair. Kjøpte en pakke fra latvisk ebayer, da tydeligvis ingen i Norge syns dette er et produkt verdt å selge. 

https://www.ebay.com/itm/PERMATEX-electrically-conductive-Tab-Adhesive-21351-repair-window-defogger/254474944502?epid=1334407067&hash=item3b3fe37ff6:g:g6UAAOSwRNtb4-JX

Dette er et metacrylat-basert elektrisk ledende lim. Etter instruksjonene tar man "tab"-en og sliper den ren, evt påser også at den får en helt plan underside (mot vinduet). I pakken er det en "activator/cleaner" som bare virket å være en isopropanol våtserviett for avfetting, på metall-tab og metallisert glass der den skal limes på. 

 Så er det en liten plastpakke med lim som man tar hull på og klemmer ut en passelig mengde (rikelig mengde i pakken). Bruksanvisning sier man må gjøre dette i temperatur mellom 10-20 grader, og da skal man holde delene i press et minutts tid. før man slipper Jeg gjorde dette på solvarm bakrute, og et minutt var slett ikke nok til at det satt. Fikk 8-åringen til å løpe inn etter hårføner og hente strøm mens jeg holdt det hele i press med tommelen. Et minutts varming med hårføner, så satt det godt. Så skal det herde i 24 timer. Pga vinter lot jeg det gå ca en uke for sikkerhets skyld. Plugget på ledning i går, og det sitter fint. Testet i kveld på vei hjem med sludd fra alle kanter og dogg på de fleste ruter, og jada - det virker fint!  Tror dette trygt kan anbefales...


Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Fiks på bakrutevarme, Permatex 21351
« Svar #1 på: Sø., 8,Mars,2020,10,33 »
Bra det virket  :)
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.