Skrevet av Emne: Noen som har vært borti skjev aksel på WJ?  (Lest 978 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jensemann

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Noen som har vært borti skjev aksel på WJ?
« på: Sø.,29,Desember,2019,08,26 »
Hadde lekkasje på høyre side fremme på Dana 30, og byttet simringene på begge sider i høst. Lekkasjen ble ikke bedre. Nå mistenker jeg skjevhet i aksel, er dette noe som er vanlig på Dana 30?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Noen som har vært borti skjev aksel på WJ?
« Svar #1 på: Sø.,29,Desember,2019,10,46 »
Høyst uvanlig.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Jensemann

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Sv: Noen som har vært borti skjev aksel på WJ?
« Svar #2 på: Sø.,29,Desember,2019,12,42 »
Satser på jeg bare har vært uheldig ved monteringen da.. Selv om jeg var ytterst forsiktig.. men det er jo en mulighet for at den kom litt skjevt inn, eller at fjæra spratt av da jeg satt inn akslingen.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Noen som har vært borti skjev aksel på WJ?
« Svar #3 på: Ma.,30,Desember,2019,01,13 »
Det skal nok mye til for at fjæra hopper av.
Men det gjelder å gjøre godt rent inni akslingsrøret, samt smøre tuppen med olje eller fett samt unngå å fure tuppen mot akslingsrøret så rust og dritt blir dratt med.
Egentlig er det vel best å bare smøre tetningen og holde stikkakslingen ren og tørr så blir iallefall minst mulig dratt med.

Min hadde mye rust innvendig på venstre side, selv om det var høyre side som hadde lekkasje såvidt jeg husker.
Kjørte en roterende stålbørste på forlenger inni der og støvsugde godt etterpå.
Og så fant jeg en smart løsning med 50 mm svarte avløpsrør. De passer med tight fit inne i akslingsrøret så jeg har slike inni nå, som går nesten inn til tetningen.
Mulig jeg kun gjorde dette på den rustne siden (venstre side), det er jo 7-8 år siden så husker ikke helt. Burde jo huske siden jeg bytta drivknutemansjettene i fjor  :D
Iallefall ble det veldig enkelt å montere stikkakslingene på en clean måte. Og det holder forhåpentligvis rusten unna.

2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.