Skrevet av Emne: Jeep XJ 4.0 ho vil ikke gå  (Lest 1201 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget magnusfrithjof

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Jeep XJ 4.0 ho vil ikke gå
« på: Fr., 5,Juli,2019,18,11 »
Hei!
Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg. Jeg har en jeep XJ fra 1991 med 4 litern. Jeg hadde noe klikke lyder fra motoren så Jeg byttet løftere og toppakning.Etter jeg var ferdig med byttet skulle jeg starte bilen, og det gikk fint, bilen starta og jeg kjørte fra verksted blid og fornøyd. Dagen etter ville den ikke starte, sto bare å kinna. Nå en uke senere starter den nå og da men skjelden, hvis den starter går den pent på alle og ikke noe problem å ruse den. Men etter den har gått en stund øker tomgangen til 2000-2500 o/min, og hvis jeg ruser den detter turtallet ned 1000 omin.. samtidig som den er veldig nølende ved pådrag, lukter surt og ryker litt svart..
har ingen feilkoder på obden..
Bensintrykket ligger på 1,7 bar ca ved tomgang
Det er gnist i pluggene
Jeg har nytt fordeler lokk, plugger, bensintank, bensinpumpe, bensinfilter, luftfilter. Map sensor er test OK, TPS er testet den får 5V, og tomgangsventil er rengjort..
Etter toppakning og løfter bytte syns jeg at bensinpumpa jobber lengre når jeg vrir på tenninga, men har jo bensin trykk.. ligger på ca 2,4 etter at pumpa har gått
Er det noen her inne som har vært borti liknende? Eller noen som helst forklaring eller tanker om hva dette kan være? Jeg begynner å gå tom får ideer..  ???