Skrevet av Emne: Ekstra fjernlys i bilvaskemaskin - går det?  (Lest 1451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Ekstra fjernlys i bilvaskemaskin - går det?
« på: To.,29,November,2018,15,00 »
Fikk en ny problemstilling jeg ikke hadde tenkt på etter at jeg monterte nye ekstra fjernlys på min WJ.

Kan jeg fremdeles vaske bilen i vaskemaskin med børster etter at jeg monterte på ekstra fjernlys?
Lyktene er montert på en brakett som er montert bak reg.skiltet og lyktene står litt ut fra resten av fronten.

Hadde samme lys ( Helle Rally 3003) på en tidligere WJ men da var de på en måte mer beskyttet av en "kufanger" slik at de bare ble børstet på glasset.
Vasker den selv til vanlig, men det hadde vært ok å kunne hive den i en maskin av og til.
Er det noen som har erfaring med dette?


Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Ekstra fjernlys i bilvaskemaskin - går det?
« Svar #1 på: To.,29,November,2018,16,40 »
Monterte idag en LED planke jeg har hatt liggende i noen år. Skulle vel egentlig montere den på taket, men foran tror jeg er mye bedre.
Iallefall var det mye enklere, siden det var braketter til gamle ekstralys bak grillen. Behøvde ikke ta av grill/fanger engang. Lagde nye braketter av aluminium som kommer ut av grillen.
Ble helt vanvittig bra lys  :P

Antar at maskinvask går greit, men litt skeptisk til slitasje på plasten foran. Men det gjelder jo hovedlysene også.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Ekstra fjernlys i bilvaskemaskin - går det?
« Svar #2 på: Ma., 3,Desember,2018,17,26 »
Ingen problem! Lyktene kan bli skjøvet ut av posisjon av børsten men det skyver du bare tilbake.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: Ekstra fjernlys i bilvaskemaskin - går det?
« Svar #3 på: Ti., 4,Desember,2018,16,30 »
Flott. Greit å vite :)