Skrevet av Emne: 2,7crd  (Lest 5714 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget aslemjoen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 90
Sv: 2,7crd
« Svar #15 på: To.,28,Januar,2016,10,43 »
Det var noe så enkelt som: enten vann (og dermed is) i drivstoffsystemet, men kunne også godt være at glødereléet ikke slo inn. Dieselfilter byttet og "Alron" tilsatt i tanken.
Mekanikeren fortalte at det er TO gløderelé på Jeep'en, mot kun ett på Mercedes.
Noen som har en teori på hvorfor to og ikke bare ett?
Er de 5 glødepluggene fordelt på 2 på ett relé og de siste tre på neste, eller 1 på ett og 4 på det andre?
Noen som vet eller har et skjema på det?
Vanskelig å forutse om/når det henger neste gang, men da er man "litt" nærmere når det skal feilsøkes.....
Wrangler JKU, 2013
Grand Cherokee 2,7 CRD 2003 - solgt.
Grand Cherokee Laredo 3,1 2001 - "solgt til Gjendisige"

Utlogget aslemjoen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 90
Sv: 2,7crd
« Svar #16 på: Ma.,14,Mars,2016,16,01 »
Da kom dagen at bilen ikke starter igjen. Denne gangen var det -8 grader. Skal prøve å finne ut om relét(ett eller begge) jukser og evt bytte begge. Noen som har en ide om man kan lese av dette på en diagnose-scanner? Jeg har bestillt følgende : ELM327 diagnostic scanner og gleder meg til å prøve denne. Det skal viss kunne vise OG slette feilkoder etter retting av feil.
I tillegg om noen vet: Hvor kan man få kjøpt slike gløderelé - og her må man visst ha to stykker....??
Mercedes bruker visst bare ett, når samme motor sitter i et Mercedes-chassis.
DET skjønner jeg ikke helt... ::) ::) ::) :o :o :o
Wrangler JKU, 2013
Grand Cherokee 2,7 CRD 2003 - solgt.
Grand Cherokee Laredo 3,1 2001 - "solgt til Gjendisige"

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 2,7crd
« Svar #17 på: Sø., 3,Februar,2019,02,46 »
For de som vil fikle litt i kassen sin

https://www.youtube.com/watch?v=LdF5DnGwz7E
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.