Skrevet av Emne: Trøbbel etter dieselfilterbytte 2,7 Crd  (Lest 1521 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jensemann

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
Trøbbel etter dieselfilterbytte 2,7 Crd
« på: To., 9,August,2018,10,15 »
Byttet dieselfilter i går, fylte det nye filteret med diesel og brukte en stor sprøyte foe å suge diesel inn via ventilen under toppdekselet. Bilen starter og går fint men går i nødmodus av og til, feilkode kamakselsensor og railtrykk, plutselig er det masse luft i plastrøret som går fra filter til pumpe. Dette røret er helt nytt, samt at jeg bytta O-ringer på de andre to koblingene som går inn på lavtrykkspumpa også. Plutselig forsvinner luften og bilen går fint mange timer, også kommer den tilbake igjen. Ingen synlige lekkasjer. Kan det være at den drar luft inn på undersiden ved vannsensoren? Denne vannsensoren, samt den svarte plastventilen oppå filteret ser ut som en ekstremt dårlig patent, kan jo umulig holde tett?

Utlogget Magnei

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Trøbbel etter dieselfilterbytte 2,7 Crd
« Svar #1 på: On.,13,Februar,2019,16,07 »
Jeg har det samme problemet på min 2004 mod. 2,7 crd. Det begynte med at den ble veldig tungstartet når den hadde stått ei stund/ over natta.. Jeg skiftet dieselfilteret etter alle kunstens regler, samt den svarte plastventilen på toppen av filteret. Nå er den tregstartet stort sett hele tiden, og det kommer luft i røret mellom filter og pumpe (det gjennomsiktige røret). Når jeg stopper motoren, drar det seg luft på slangen på filteret - som kommer fra tanken (jeg har satt på en gjennomsiktig slange også her, så det blir lett å se. Fant du ut noe om dine problemer - og fikk du orden på sakene tro? Er veldig interessert i å høre - i tilfelle jeg kan få et tips til å løse luftproblemene på min..