Skrevet av Emne: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?  (Lest 21307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #90 på: Ma.,24,September,2012,11,03 »
Bilen din blir vel så godt som helt ny. Litt av en kosejobb du har foran deg. Jeg ser at du har tenkt til å bytte ut de fire langsgående stabilisator armene - de litt kraftige armene. Høres litt voldsomt ut. Var det ikke en kurant sak å bare bytte ut foringene? Jeg spør fordi jeg må gjøre noe av det sammen snart da bilen "vaggler" når jeg tar foten av gasspedalen:(

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #91 på: Ma.,24,September,2012,14,09 »
Jeg bestilte de 4 armene fordi de var relativt billige, totalt ca kr 1300,- + mva ($55 og $60 pr. stk) og med samlet rimelig frakt med alle de andre delene så ble det i praksis nesten frakfritt for dem.
Det er ikke så veldig mye billigere med løse foringer og så slipper man hele jobben med å skifte dem  :)

Egentlig skulle jeg ha bestilt de øvre armene foran også men jeg skulle holde meg under et visst budsjett og 2 av foringene står jo fast i akslingen der, og de øvre armene har ingen rust.

Det som ble anmerket på EU-kontrollen var dårlige foringer på øvre arm bak, altså A-armen. Den er svær, men relativt billig ($130) så derfor bestilte jeg ikke foringer til den heller. Slipper å tenke på rust også da.

Kosejobb hadde det nok vært om jeg hadde garasjeplass, men nå har det regnet her i flere uker og det er ikke spesiellt varmt her i nord heller. Men nå har jeg bestilt fint vær.
Håper at bilen blir som ny til slutt ja  :)
« Siste redigering: Ma.,24,September,2012,17,19 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget yamahamm

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #92 på: Ma.,24,September,2012,18,45 »
du har nok pågangsmot da, og det ser ut for att du er en ganske habil mekaniker. jeg hadde ikke gjort all den skruinga vist jeg ikke hadde garasje :o
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #93 på: Ma.,24,September,2012,18,58 »
Jo takk, men jeg kunne nok ikke ha vært bilmekaniker. Jeg jobber altfor sakte  :) Men er relativt nøye da.
Garasjen er for liten, dvs. det står en veteranbil der som er et annet prosjekt.
Ny garasje er under prosjektering, det blir jo en  helt annen verden. 9 x 5,5 meter er planen, med 3,5 meter takhøyde midt på iallefall slik at bil-løftebukk er mulig å installere.

Men presenning går greit i nødsfall og jeg har arbeidsbenk under tak iallefall. Og finere/mindre oppgaver tar jeg jo inn i kjelleren.
Dessverre har det vært altfor lite sol i sommer, og da går ting litt sakte når man står ute og jobber.
Er det fint vær er det jo best å være ute, om mulig  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #94 på: Ti.,27,November,2012,17,05 »
Bilen din blir vel så godt som helt ny. Litt av en kosejobb du har foran deg. Jeg ser at du har tenkt til å bytte ut de fire langsgående stabilisator armene - de litt kraftige armene. Høres litt voldsomt ut. Var det ikke en kurant sak å bare bytte ut foringene? Jeg spør fordi jeg må gjøre noe av det sammen snart da bilen "vaggler" når jeg tar foten av gasspedalen:(
Lavere priser på alt av kontrollarmer osv. her http://www.o.teamgrandwagoneer.com/parts/GrandCherokee/Suspension/more3.html
$77 for 2 stk lower rear control arm og $115 for upper rear control arm ($135 med kula). Noen bedre ?

Og for sikkerhets skyld 15% rabatt til i morgen:
CYBER SUPER SALE HAS BEEN EXTENDED!
GET 15% OFF EVERYTHING IN OUR STORES THRU WEDNESDAY NOVEMBER 28TH!!
COUPON CODE: CYBERSALE

« Siste redigering: Ti.,27,November,2012,17,09 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #95 på: On.,30,Mars,2016,15,08 »
Tror jeg var heldig som fikk tak i et rustfritt fjærfeste på huggeri den gangen i 2011.
Stor takk til Chryslercrap på forumet her :)

Her en i Oppland med 2004-modell WG (fra facebook idag):
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #96 på: Lø., 9,Juli,2016,00,03 »
« Siste redigering: Ma.,22,April,2019,22,41 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Stabstagfeste foraksling revet av, pga. rust. Hva nå?
« Svar #99 på: Ma.,12,Mars,2018,19,21 »
De bildene tidligere i tråden som er inaktive pga. Photobucket abonnementstatus, kan nå sees allikevel.
Åpne følgende link i Chrome og installer tillegget. Så vises alle bildene igjen  :)

https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-hotlink-fix/kegnjbncdcliihbemealioapbifiaedg?hl=

Edit: Nå har photobucket fikset det, så alle bildene vises vel igjen uten noe plunder. Bortsett fra at de har fått vannmerke på seg, men det får nå passere  :P
« Siste redigering: Ma.,22,April,2019,22,21 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.