Skrevet av Emne: Jeep Grand Cherokee 2004mod, 2,7 trøbbel med automatgir.  (Lest 2304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget OddEgil

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Jeep Grand Cherokee 2004mod, 2,7 trøbbel med automatgir.
« på: Ma., 2,Oktober,2017,18,21 »
Har trøbbel med automaten på denne bilen. Kun 1.gir og revers som funker og oljelekasje gjennom el-kontakten på kassa. Har byttet gearskifter og fått renset gearbox på merkeverksted. Fungerte ei uke etterpå, men det samme har oppstått. Siden AC ikke fungerer har jeg en teori om at det kommer AC-gass i oljen inne i "radiatoren" for AC og det blir overtrykk inne i kassa. Er det noen som har opplevd noe lignende? Mulig jeg er helt på viddene med min teori. Oljen er helt svart nå. Det bør den vel ikke være etter bare en uke.

Skyt ivei med forslag til hva dette kan være.

Utlogget PerH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 230
  • Kongsberg
Sv: Jeep Grand Cherokee 2004mod, 2,7 trøbbel med automatgir.
« Svar #1 på: Ma., 2,Oktober,2017,21,17 »
AC har ikke rare volumet, det er ikke rare fisen før det er tomt. Dessuten deler vel ikke AC og gearkasse radiator, det er motor og gir. :)

Dette er nok et internt problem i kassa, og der er jeg blank desverre. Lykke til.
2003 Grand Cherokee 2.7 CRD Overland
2000 Grand Cherokee 3.1TD LTD (solgt)

Utlogget dannythekiwi

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Jeep Grand Cherokee 2004mod, 2,7 trøbbel med automatgir.
« Svar #2 på: Ti., 3,Oktober,2017,22,09 »
Hvis olja er svart, så er den nok ikke byttet?

Hadde undersøkt det litt nærmere, eventuelt tatt den til ett verksted som har greie på Mercedes girkasse og få flushet gjennom ny olje. 


Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.