Skrevet av Emne: Simring mellom kasse og motor, 3.1 wj  (Lest 1218 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
Simring mellom kasse og motor, 3.1 wj
« på: Fr.,16,Juni,2017,01,18 »
Hei,
lurte bare på om noen i grenlands-distriktet har byttet simring mellom kasse og motor ?
er ikke sikker på om det er en jobb for garasjejekk og skruing i gården med tanke på vekt av girkasse osv.
Tips rundt dette ?


Noen som har utstyr til å gjøre en slik jobb eventuelt ?

takker for tips
2000 WJ 3,1 limited

Utlogget Drangs

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Simring mellom kasse og motor, 3.1 wj
« Svar #1 på: Fr.,16,Juni,2017,11,47 »
Hei,
lurte bare på om noen i grenlands-distriktet har byttet simring mellom kasse og motor ?
er ikke sikker på om det er en jobb for garasjejekk og skruing i gården med tanke på vekt av girkasse osv.
Tips rundt dette ?


Noen som har utstyr til å gjøre en slik jobb eventuelt ?

takker for tips


Hei

Jeg byttet simring på min wj i vinter og kan bekrefte at dette ikke er en jobb du tar i garasjen uten videre. Må ned med mellomaksling og ut med girkasse og transferkasse. Da bør du ha utstyr til å løfte dette både ut og inn igjen. Selve jobben er ikke så komplisert om du har løftebukk og girkasseløfter. Tipper det fort er et par-tre hundre kg med girkasse og TC så tøft å løfte dette på plass selv.

Jeg var så heldig at motorplata mellom girkassa og motor hadde sprekt så da måtte denne også byttes. Bør sjekke før du starter for hører flere som karrer seg igjennom denne jobben for så å finne ut at det er plata som har sprekt. Da må alt gjøres på nytt. Du ser dette og du lar motoren gå å du ser opp i mellom motor og girkasse. Oljen kommer ut litt høyere opp en om det er simringen som lekker.

Jeg hadde også et lite hull i godset der momentomformeren sitter. Tror det er en gjenganger på disse bilene at skruene i den motorplata løsner for så å havne ned i momentomformeren. Den kaster skruene veggis å plata kan sprekke samt at skruen slår hull i godset under momentomformeren til slutt. Har du hul i det område er det i alle fall en sjans for at dette har skjedd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
Sv: Simring mellom kasse og motor, 3.1 wj
« Svar #2 på: Fr.,16,Juni,2017,21,51 »
tusen takk for tipset, var det jeg var "redd for".
Får vel bare sjekke litt rundt om noen kan ta denne jobben for en grei sum.
Begynner å markere seg litt vel mye :P


2000 WJ 3,1 limited