Skrevet av Emne: rep og sevice på wk  (Lest 1941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
rep og sevice på wk
« på: Fr., 7,April,2017,17,43 »
etter 209000 km tenkte jeg å bytte startmotor før den streiker,så ut som en umulig oppgave var nesten ikke mulig å se starter så trangt var det.
jeg fant ut at diffen måtte bort for å komme til motorfestet som må bort for å få ut starter.
jeg fikk bytta starter og oljerørene fra oljekjøler til girkasse.som også er umulig uten at diffen er demontert.
var lekkasje på slangene på oljerørene.skiftet også foringer som diffen henger i .den ene foringen var veldig dårlig.
nå er alt montert igjen med ny olje på diffen og automatgirolje og filter i kassen er byttet .ble mye mykere på girene med ny olje.
neste prosjekt er oljeskift på diffen bak og skifte av bakfjærer de er blitt veldig myke med årene og bilen har litt mindre bakkeklaring bak nå.

Utlogget hkrix

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Sv: rep og sevice på wk
« Svar #1 på: Fr.,19,Mai,2017,00,29 »
Så at du tisligere har skiftet dempere også. Trodde ikke disse ble så fort slapp i fjæringen.
Min WK føles faktisk litt hard og stiv i fjæringen, men om den kan ha fått noe utskiftet vet jeg jo ikke. Setene er en tragedie, er det noe jeg virkelig ikke er fornøyd, med så er det dem..
Men jeg undres mer over girkassa:
Er jo vanlig at biler med automat vil fremover når de settes i drive, og på min WJ måtte man jobbe for å holde igjen i lavgir. Men denne wk' en må "gasses" igang både i høy og lavgir.
Undres også over turtallet den jobber på. Fint når man kjører med henger, men savner det lave turtallet 4,7litern tuslet på.
Synd det er så langt i mellom WK med V8....
2005 Grand Cherokee 3,0D Ltd.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: rep og sevice på wk
« Svar #2 på: Fr.,19,Mai,2017,12,31 »
du kan skifte utveksling i differ for å få ned tutallet  wk 3,0 crd har 3,55 i utveksling,setter du inn 3,07, tror jeg er det næmeste som finnes til denne bilen.
det er convørter som bestemmer hvor mye turtall du må gi for at bilen skal bevege seg når den settes i gir,