Skrevet av Emne: Høstens store happening!  (Lest 29463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #75 på: Fr.,12,Oktober,2007,08,59 »
Ære rekti' av meg å lure på hvorfor ei av rekognoseringsvognene var en Yota? Landcruiseren er fin men...  ;)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #76 på: Fr.,12,Oktober,2007,09,01 »
Enda en gadget som kan taes i bruk!

Værmeldinga er slik:
Lørdag
20.10.2007
 5° 
Sol. Svak vind, 1,8 m/s fra sør.

Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #77 på: Fr.,12,Oktober,2007,09,18 »
Heeeelt på sidelinjen av tråden, men allikevel et aktuelt spørsmål Skywalker. ;)

Yotaen var vel bare ett tilfeldig element, da andre alternativ for rekogonosering var annen Toyota eller Saab?

I tillegg så kan det nevnes at eier av "tråden" har "hengt ut" ett annet JCN-medlem, i forumet til LandCruiser-klubben. Saken dreier seg da om, eier av LC (og JCN-medlem) som er på  Jeep landstreff med Jeep. Og som i tillegg blir avbildet i bladet Amcar. Slikt kan ikke gå upåaktet hen.

Men her kan man vel også si at trådeier skjøt seg selv med bare ett liiiiiiite vådeskudd i foten. ;D

Men hvorfor vet jeg dette? Hva gjør jeg på forumet til LC-klubben? pang ett vådeskudd til 8)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #78 på: Fr.,12,Oktober,2007,09,55 »
Tar i mot det skuddet jeg.

Kan forklares med at svigerfar som er guide for turen ikke fikk klemt rompa nedi et av de fastmonterte barnesetene baki jeepen
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #79 på: Fr.,12,Oktober,2007,10,28 »
Apropo trådeieren..... Vet ikke hva dette er jeg men det kaller jeg å bli skutt i foten.. ;)




Sjekk skiltet.....
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #80 på: Fr.,12,Oktober,2007,10,34 »
WTF?  :o (Hihi...)

Skulle ønske jeg var ledig til helgen. Har en mistanke om at Totenåsen er stedet å være neste helg.  :)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #81 på: Fr.,12,Oktober,2007,10,46 »
Kjetil, tror du Toften blir veldig veldig veldig sur om vi lakkerer/sprayer bilen hans natt til Lørdag før avreise?  ;D  ??

Har en sånn fiiiin farge som jeg kunne brukt skjønner du............

Even, god idè om å fordele folk med nyere jeeper utover ledige seter i gammel-jeeper. Men Team VictoryKnox kan dessverre ikke bidra her. Vi har faktisk ikke plass til oss selv, akkurat nå. Men kreativ verksmester Capt. Grundtvann, som nå sitter i Nordsjøen, jobber med løsninger. Så du kan godt si vi har satt en mann på saken.
Det logistikkmessige rundt selve pakking fixer jeg på 15 minutter, i kjent Arendal-stil. Teip, strips og tau.

Jeg er redd for at vi ikke skal dra strikken for langt med å modifisere GPW`n til Olav for langt, vi skal bare være glade for at vi får låne den :)

Skal ikke røpe for mye men litt må det modifiseres. Den må ha mere lys, samt at noen noen 12 volts uttak til gadgets..

Pakking det er Ronnys oppgave, men jeg har hørt rykter om noe fra artic til å pakke i...

Men dekor kan vi sette på. å det har jeg ordnet med klistremester duden jeg kjenner. Det blir noen overaskelser der kan du si  ;D

Jeg har også lurt på om det er lplass til oss i den bilen med tanke på alt det som vi skal ha med.

Husker godt sist vi var på Rena, hvor stakkars Olav ble kilt inni baksetet med bager, cooler,halv dører,hi lift, pc, soveposer mm rundt seg. Han satt så støpt fast at vi måtte dra han ut etter begge armene. Det mest utrolige var at han sovnet på vei oppover, han sov fra Gardermoen til vi stoppet på Rena for å fylle bensin..
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #82 på: Fr.,12,Oktober,2007,10,51 »
Jeg ser G503 prater om kjetting dere :) Er det ankerkjetting det er snakk om?

 ;)Hva bruker man kjetting til på en bil når det er 23mm ned snø på veien? Jeg skjønner jeg har mye å lære om gammeljeeper ;)

Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #83 på: Fr.,12,Oktober,2007,11,40 »
Snøøø...

Å jeg som regnet med at vi skulle  bade.. må ha missforståt noe her jeg...

Hmm kanskje man skal ta med seg anker dram istedet..

ps er det krav til Grønne klær på treffet?

Eller går det greit med "vanlig" varmedress ?
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #84 på: Fr.,12,Oktober,2007,11,46 »
Ronny lar seg ikke stoppe av litt snø når det kommer til bading vet jeg!
Ref. bading i samekostyme i issørpe.

Fant ikke vann i stor omkrets av hytta i går, men Ronny har utrolig teft der så jeg er sikker på at han hadde funnet badevann om vi hadde lagt turen til Sahara!
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #85 på: Fr.,12,Oktober,2007,12,02 »
Så Kjetil....vi må også ha plass til "SnowSwinger" rattkjelke.....hmmmmmmmmmmmm ;D
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #86 på: Fr.,12,Oktober,2007,12,06 »
Jepp det er notert! Men vi har bare plass til 1 av de..

Jeg så for meg oppblåsbart badebasseng, men det utgår det kanskje??

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #87 på: Fr.,12,Oktober,2007,12,15 »
Hmmm.Vi har jo kompressor. Og bassenget til jentene tar jo en 5-600 liter. Skulle vel klare å bli våt da?

Bassenget er nå sammenrullet og får plass i en stoooooooooooooooooooooooooooor skoeske.

Skal vi?
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #88 på: Fr.,12,Oktober,2007,12,23 »
Hvorfor ikke ha ha ha ha.

Men det er vann der oppe da ? på hytta mener jeg..
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Høstens store happening! På tide med noe nytt.
« Svar #89 på: Fr.,12,Oktober,2007,12,32 »
Eh, kan bli litt å bære ja. ;D

Tar du med Batmanndrakten også da Ronny, slik at du flyter godt?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955