Skrevet av Emne: Kaldstart 2,7 CRD WJ feilsøkingstråd.  (Lest 514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gammelfiskaren

• 304 CID
  • **
Sv: Kaldstart 2,7 CRD WJ feilsøkingstråd.
« Svar #15 på: tor, 6,april,2017,22,07 »
Heisann , lenge siden jeg har vært her. Det viste seg at Jeepen slettes ikke ble bra mht kaldstart. Har siden jeg skrev dette byttet til ny overhalt HT pumpe , og nye plastslanger. Fortsatt ikke ok. Har nå bestilt lavtrykks (føde) pumpe ,returventilen på filteret og trykkventil på railen. Skulle så klart hatt den på merkeverksted for feilsøking med en gang , men er så forbanna sta at jeg vil komme til bunns i dette. Har ikke råd til å selge den nå  ;D 

Nå har starter / startkrans begynt å klikke , angrer på at jeg solgte ZJ 5,2 nå gitt !!

Utlogget fiskern

• 360 CID
« Svar #16 på: tor, 6,april,2017,23,50 »
kansje en  kompresjons test er det du må gjøre,er motorn gått langt?

Utlogget gammelfiskaren

• 304 CID
  • **
« Svar #17 på: fre, 7,april,2017,16,47 »
Gått litt over 200k . I.o.m. at  jeg fikk den helt ned i 0,7 på langkjøring er jeg overbevist om at motor er i ok stand. Bruker  ikke olje , og injektorene / glødepluggene  var rene og pene når jeg først fikk dem ut. Skal nok finne ut av det. Den starter til som normalt og stopper umiddelbart , og jeg får ikke relevante feilkoder heller.

Utlogget gammelfiskaren

• 304 CID
  • **
« Svar #18 på: tir,25,april,2017,08,18 »
Da er kaldstartproblemene borte. Neste mann som opplever disse symptomene anbefales å prøve å bytte den j**la plastventilen på dieselfilteret først  ;D

Utlogget cat-vi

• 304 CID
  • **
« Svar #19 på: tir,25,april,2017,10,03 »
Alle gode råd tas imot med Takk!! Skal huske på dette om problemstillinga oppstår.

Utlogget gammelfiskaren

• 304 CID
  • **
« Svar #20 på: ons, 9,august,2017,06,37 »
Fikk spørsmål på PM om delenummer på den ventilen som skapte problemet. Det kan jo være av interesse for flere så jeg deler det her. Delenummeret er 5080460AA som Jeepdel  , A6110780249 hos MB. Ikke kjøp den billigste på Ebay , den jeg kjøpte lager en irriterende pipelyd når den åpner ..