Skrevet av Emne: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys  (Lest 3321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« på: Ma.,12,September,2016,12,14 »
har funnet ut hvordan man slår på kjørelysene
« Siste redigering: Ma.,12,September,2016,12,24 av fiskern »

Utlogget Halling88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #1 på: Ti.,13,September,2016,10,26 »
Jeg spurte forhandler om dette for en tid tilbake. De har en modul/ledningsnett som skal ordne automatisk kjørelys. De antydet en pris å 4-5.000,- Så slo dette fra meg. Mulig det finnes en enklere løsning på dette.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #2 på: Ti.,13,September,2016,12,20 »
bare tull fra jeep forhandler ,enten vet dem ikke om dette .eller så prøver dem å svindle folk ,,,,,jeg fiksa dette sjøl tok ca 10 minutter
dette ligger  lagret i computer i bilen ,men du trenger skanner .starscan DRB3 witech
jeep forhandler har denne skanner.bilene i Norge er levert med ,country code Europa i programmet i ecu.men du kan gå inn å forandre dette til Canada.for deretter å gå til meny for å slå på kjøre lys.å hvips så lyser lyktene i dagslys.  til slutt forandrer du contry code tilbake til Europa igjen,og du har kjørelys som er påbudt i Norge.  er helt utrolig at dem selger bilene ny i Norge uten å slå kjørelysene på .
så det er bare å kjøre til nærmeste forhandler å få dette gjort .
husk  ..det er ikke mulig å slå på lysene i contry code Europa,,, Canada har påbud med kjørelys .
bare noen land i Europa har påbud med kjørelys,derfor går det ikke med contry code Europa,
jeg kjøpte meg en skanner på ebay,var svindyrt
med du verden kor bra det er å ha med alle feilcoder som kan dukke opp.
manglene kjørelys,som irriterte meg fra første dag som wk eier.
« Siste redigering: Ti.,13,September,2016,12,39 av fiskern »

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #3 på: Fr.,16,September,2016,12,40 »
må bare beklage det ble canadiske kjørelys (fjern lys )og det går ikke i Norge.
oppdaget det i går etter en kjøretur motgående trafikk blinket som gale på meg.
var som svarte at feile lamper tente,1-0 til jeep Norge,,,,,

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #5 på: On.,25,Januar,2017,12,24 »
Noen som har mer informasjon/erfaringer om dette emnet? Skulle gjerne hatt automatiske kjørelys på min 2005 modell. Men uten å ofre tåkelysene som er originale. Forsøkt å høre med Jeep forhandler i Tromsø, men de visste ikke om noen løsning for dette annet enn å bytte ut lysbryter og tilhørende deler og deretter omprogrammere, noe de ikke hadde erfaring med i prakssis.

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #6 på: Fr.,10,Februar,2017,10,21 »
Det jeg har lest meg til er at det finnes to løsninger, men vet ikke om de gjelder min 2005 modell:

1) Man må få noen med en StarScan til å skifte country til Canada. Slå på lysene og så skifte tilbake til Europa. Da skal det etter sigende bli kjørelys i form av langlys med 50% effekt. Det vil ikke jeg ha da jeg holder på å montere inn e-merkede led pærer og de vil nok ikke dimme med50%.
2) Man kan skifte country til USA og så tilbake til Europa. Dette skal etter sigende gi kjørelys i form av nærlys. Usikker på om man må ha en nyere bil for at dette skal være en opsjon.

Noen som har forsøkt metode 2? Andre konkrete alternativer som benytter de vanlige hovedlyktene?

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #7 på: Lø.,11,Februar,2017,22,01 »
har prøvd country code usa og tilbake til Europa det fungerer ikke,blir ikke kjørelys i nærlys eller fjærnlys.
country code Canada setter fjærnlysene som kjørelys  med 50 % reduuksjon i lysstyrke . det fungerer veldig dårlig her i Norge,for all møtende trafikk blinker og vinker til deg.har en mistanke at eu kontroll ikke blir godkjent med fjern lys som kjørelys.
jeg har starscan og har prøvd alle muligheter for å få kjørelys på min 2005 mod wk .
« Siste redigering: Lø.,11,Februar,2017,22,14 av fiskern »

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #8 på: Lø.,11,Februar,2017,22,23 »
det ligger i starscan menyen mulighet for å sette lysbryter i auto.med den lysbrytern må kjøpes og monteres .mulig andre komponenter også må monteres for å få dette til å fungere.

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #9 på: Lø.,18,Februar,2017,12,34 »
Kjekt å vite fiskeren, så slipper jeg å forsøke det USA alternativet.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #10 på: Lø.,18,Februar,2017,14,59 »
har bestilt ny lysbryter med auto funksjon ,kommer oppdatering fra meg når ny bryter er montert,og testet.                                                       
« Siste redigering: Lø.,18,Februar,2017,15,05 av fiskern »

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #11 på: On.,22,Februar,2017,16,01 »
Den auto funksjonen. Er det bare kjørelys eller er den også for automatisk dimming ved møtende trafikk? Antar den er kun for kjørelys da dimming vel også krever noe mer mikk-makk. Ser i spenning fram til info om hvordan dette går og kostnad :-). Interessert i det samme.

Utlogget Burn-inc

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: noen kommander eller wk eiere som mangler kjørelys
« Svar #12 på: Ti.,14,Mai,2019,11,07 »
@Fiskern

Fikk du det til med å bytte bryteren?
Virker kjørelysene nå?

Burn-inc