Skrevet av Emne: jeep 2.5tdi 96 vs chrysler voyager td -95 topper  (Lest 1393 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
jeep 2.5tdi 96 vs chrysler voyager td -95 topper
« på: Ti.,30,August,2016,22,24 »
Hei er det  noen som vet om toppene passer om en annen på jeep 2,5tdi og chrysler voyager 2.5td 95mod har på nytt defekte topper på min jeep cherokee 2.5tdi, og får kjøpe en komplett motor som skal være god fra en chrysler 2.5td,det jeg har funnet ut angående toppene så har jeep toppen 2bolts vippearm og glødeplugg 30grader, mellom vipper chrysler har 1-bolt vippearm, glødeplugg på siden.
Det jeg tenkte var og flytte alle toppene fra chrysleren over på min jeep for så og bruke toppdekslet fra chryslern i og med di ikke er helt like pga plasering av glødepluggene.

Er det mulig at dette kan fungere?

Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Sv: jeep 2.5tdi 96 vs chrysler voyager td -95 topper
« Svar #1 på: On.,21,September,2016,13,01 »
Da har jeg funnet ut forsjellen på toppene,fikk ikke tatt bilde av selve toppene før jeg byttet disse for og samenligne.
på min jeep hadde jeg nytype topp med gløder oppfør dysa nå har jeg byttet til gammeltype topp med gløder under dysa.
det du trenger for og kunne bruke de forsjellige toppene om en annen er: toppdekslet disse har forskjellig montering på de forsjellige toppene glødepluggene er forskjellige og vippearmer er forsjellige.

for og kunne bruke de om en annen må du ha disse delene,husk og ta med skruer fra toppdeksler disse er forsjellig.
Monter glødeplugger før du monterer topptypen med gløder under dysa,den ene havner bak dieselpumpen og er ikke lett og komme til etter montering.husk og ta med eventuelt ledning/stag for tilkobling av glødere.

ny type toppdeksel


gamel type toppdeksel


Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Sv: jeep 2.5tdi 96 vs chrysler voyager td -95 topper
« Svar #2 på: On.,21,September,2016,13,14 »
Husk også og ta med klossene som står på strekkboltene mener det var noen av disse som er forsjellige .
« Siste redigering: On.,21,September,2016,13,16 av Jeepxjr »