Skrevet av Emne: 3.1td med høy tomgang når den er varm  (Lest 1504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tommy S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
3.1td med høy tomgang når den er varm
« på: Fr.,24,Juni,2016,00,35 »
Hallo, noen som har et tips om hva som kan være galt med wj'en min ? 3,1td som går på 700 O/min når den er kald og går opp til 1500 O/min vis jeg rører gassen når den er varm, kommer ikke ned igjen før jeg belaster motoren med for eksempel svinge på rattet , har skiftet MAP og begge temp sensorene, hatt ute TPS og den ser ut til å være ok, misstenker selv vacuum lekasje en eller annen plass men blir ikke klok...

har wifi obdII dongle og den viser ingen feilkoder :(

alle råd mottas med åpne armer.

Tommy.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1td med høy tomgang når den er varm
« Svar #1 på: Fr.,24,Juni,2016,01,58 »
Finnes det enkle feilkodelesere som funker med WJ 3,1TD?
Foruten den proffe og dyre Chrysler DRB 3 scan tool da.

På kompatibilitetslista her står iallefall 3,1TD http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2/jeep
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget RS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 43
Sv: 3.1td med høy tomgang når den er varm
« Svar #2 på: To.,30,Juni,2016,20,59 »
No har jeg testet programmet outilsobdfacile som du lagde link til. jeg får kontakt med bilen, den viser temp på motoren, turtall og farten du kjører i.
no har jeg ingen feil på bilen, så den viste ingen feil mld. men det så ut som om den scannet bilen... fikk frem at komponent scanningen var fullført og ingen feilkoder funnet ..

er det noe jeg kan koble i fra sensorer eller lignende uten at motoren havarerer :) sånn at jeg får frem feilmld ?
Er det noen som har fått påvist feilkode på en sensor tidligere så vet hva som gir feilkode ? mulig feilkoden også. så kan jeg prøve det samme å se hva jeg får frem :)

Har også kjøpt programmet EngineLink det fungerer ganske likt. sendte de en mail før jeg kjøpte programmet og de sa at det skulle fungere fint på bilen min
Jeep grand cherokee 3.1

Utlogget RS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 43
Sv: 3.1td med høy tomgang når den er varm
« Svar #3 på: Lø., 2,Juli,2016,09,27 »
No har jeg testet programmet outilsobdfacile som du lagde link til. jeg får kontakt med bilen, den viser temp på motoren, turtall og farten du kjører i.
no har jeg ingen feil på bilen, så den viste ingen feil mld. men det så ut som om den scannet bilen... fikk frem at komponent scanningen var fullført og ingen feilkoder funnet ..

er det noe jeg kan koble i fra sensorer eller lignende uten at motoren havarerer :) sånn at jeg får frem feilmld ?
Er det noen som har fått påvist feilkode på en sensor tidligere så vet hva som gir feilkode ? mulig feilkoden også. så kan jeg prøve det samme å se hva jeg får frem :)

Har også kjøpt programmet EngineLink det fungerer ganske likt. sendte de en mail før jeg kjøpte programmet og de sa at det skulle fungere fint på bilen min
Jeep grand cherokee 3.1

Sendte en mail til outilsobdfacile . programmet fungerer på alle bensinbiler fra 2000. og alle diesel biler fra 2004 . fungerer ikke på grand cherokee 3.1 TD :(

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1td med høy tomgang når den er varm
« Svar #4 på: Lø., 2,Juli,2016,13,21 »
Nettopp, 3,1TD er en særing slik sett.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Eivin

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: 3.1td med høy tomgang når den er varm
« Svar #5 på: To., 7,Mai,2020,17,16 »
Gammel tråd men jeg prøver endog  ;D

Jeg har nøyaktig samme bil og samme feil  ??? ::)

Ble det noe løsning på åroblemet Tommy ?