Skrevet av Emne: Forskjeller på JK på ulike årsmodeller? 177 vs 200HK  (Lest 2393 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeeps

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Hei. Vurderer å ha meg Jeep Wrangler :) I utgangspunktet har eg alltid hatt lyst på eldre Wrangler (2 dørs) men etter å ha sett på JK begynner eg å helle mot denne utgaven.

Det eg lurer på er om det er gode argument for å velge 200HK utgaven forran 177HK?
Har desse bilane høg feilstatistikk? Noko man bør sjå spesielt etter?

Minus med desse er jo taklast og hengervekt.... Men avtagbart tak veier mykje opp:) Er det lov å kjøre uten tak???

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Forskjeller på JK på ulike årsmodeller? 177 vs 200HK
« Svar #1 på: Ma.,23,Mai,2016,19,06 »
Går fint med taklast, da du kan kjøpe Thule takbøyler som passe JK. Hengervekt så kan trekke mer enn mange andre biler. Taket kan selvfølgelig taes av og fullt lovlig. På JK kan du også ta av 2 frontpanelet over forsetene. Gjort på 1-2 minutt. Å ta av hele taket tar ca 10 min men det trengs 2 til å løfte det av. Eller gjør som meg, Montér løfte stropper i taket av garasjen og la den henge i dem, da kan du ta det av og på selv på 10 min.

Jeg har hatt en 09 JK i 3 år og har ikke hatt noe problemer. Her tidligere hatt 2 YJ, 91&95 modell og 2 TJ, 97&00 modell. Synes JK'en har vært best.

Nå selger jeg JK'en til fordel for GRAND Cherokee. Angrer sikkert, og jeg kommer nok til å kjøpe Wrangler igjen en dag..
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Jost

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Forskjeller på JK på ulike årsmodeller? 177 vs 200HK
« Svar #2 på: To., 7,Juli,2016,19,57 »
Om det går fint med tak last eller ei kommer an på hvilken JK modell det er snakk om og om man vil kjøre lovlig eller ei....
I vognkortet til min `12 mod JK står tillatt taklast 0 kg (NULL kg!!)
Jeg trodde først det var en "trykkleif" men etter å ha vært i kontakt med kundeservice hos Jeep og Biltilsynet viser det seg at den rett og slett ikke er godkjent for taklast i Europa!
Forstå det den som kan....

Utlogget olavr

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
    • Reinsdyrkameratene
Sv: Forskjeller på JK på ulike årsmodeller? 177 vs 200HK
« Svar #3 på: Lø.,20,August,2016,19,33 »
Meg bekjent så er det forskjellig tillatt hengervekt på modellene. Jeg har en 2010/177hk, der kan jeg trekke henger opp til 3500kg. Modellen med 200hk kan trekke betydelig mindre. Det finnes sikkert en logisk forklaring! Les denne posten: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6172.0.html