Skrevet av Emne: polyforinger eller vanlige ?  (Lest 3116 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 43
polyforinger eller vanlige ?
« på: On.,24,Februar,2016,13,29 »
Jeg skal bytte foringer bak på bærearmene nede bak. skal jeg gå for poly foringer eller vanlige foringer ?
noen som har noe erfaring på dette ?

Roger

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #1 på: On.,24,Februar,2016,17,08 »
Får du kjøpt polyforinger separat da?
Trodde bare det var svindyre komplette sett.
Jeg bytta hele armene komplett med foringer, de var rimelige (iallefall den gang dollarkursen var OK) og de gamle var jo begynt å ruste.
Enkelt og greit.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget RS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 43
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #2 på: On.,24,Februar,2016,19,25 »
Ja du får kjøpt separate foringer. Et komplett sett med vanlige foringer til bakakslingen koster ca
1000kr på eBay med frakt . Komplette armer med vanlige foringer ca 500kr stk
Komplett sett med poly foringer bak kr 2500
Et sett med poly kun til armene bak kr 680kr
Armene mine har ikke rust og jeg vil tro bilen blir litt fastere med poly foringer ? Tror jeg :)
Det er ikke så dyrt men jeg vet ikke hvordan bilen vil oppføre seg med poly foringer
Håper det er noen på forumet som har prøvd :)
Roget

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
polyforinger eller vanlige ?
« Svar #3 på: On.,24,Februar,2016,19,34 »
Har byttet alle på flere av jeepene som har vært i mitt eie. Bilene ble etter min mening mye fastere i fisken, men du får mer vibrasjoner lyder inne i bilene. Jeg foretrekker polyforinger selv om det blir litt mer lyd.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #4 på: On., 5,Juli,2017,08,26 »
Byttet foringer på kontroll armer bak i går, dette hjalp mye. Blir nok å ta samme jobben foran også etter hvert. Byttet alle kontroll armer foran og bak for ca. 6 mnd. siden, gummien er alt for myk etter min mening, særlig de som er montert i øvre kontroll arm bak, da det er denne som skal holde sidekrefter, med poly. foringer her så ble bilen mye mer rettningstabil. Noe av skylda til at bakaksel har en tendens til å ''styre'' bilen er de korte kontroll armene, så neste skritt blir ''long arm'' :)
http://www.ironrockoffroad.com/12365.html

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #5 på: On., 5,Juli,2017,09,29 »
Ikke mye hold i denne foringa.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #6 på: On., 5,Juli,2017,09,31 »
Fjern foring i senter.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #7 på: On., 5,Juli,2017,09,33 »
Brenn bort på-vulket gummiforing, skrap bort utbrent gummi etterhvert.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #8 på: On., 5,Juli,2017,09,33 »
Ny foring klar for montering.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #9 på: On., 5,Juli,2017,09,35 »
Ny stålforing i den andre enden.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #10 på: On., 5,Juli,2017,09,36 »
Foringer for øvre kontroll arm.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #11 på: On., 5,Juli,2017,09,37 »
Øvre kontr.arm montert, bildet av foring over kontroll arm.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #12 på: On., 5,Juli,2017,09,38 »
Øvre kontrollarm montert, bildet av foringer under kontr.arm

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #13 på: On., 5,Juli,2017,17,41 »
Dette blir nok bra, men fikk du polyforingene i A-armen til å sitte uten å bruke f.eks. Loctite 648 eller lignende festemiddel?
Mine var altfor løse så måtte bruke både dette og hint, som det så fint heter. Dårlig presspasning altså.
Har ikke Mopar original A-arm så det har kanskje noe å si, men burde ikke det siden det jo er de samme standardforingene og målene som brukes uansett.
Jeg la dessuten inn en ekstra skive på toppen av foringene for å fylle ut mellomrommet helt, da det var litt åpning.

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,10632.150.html

Jeg varmet opp foringene på nedre kontrollarmer med gassbrenner så slapp jo vulkingen taket uten å brenne gummien vekk.
« Siste redigering: On., 5,Juli,2017,17,47 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: polyforinger eller vanlige ?
« Svar #14 på: On., 5,Juli,2017,18,21 »
Husker du nevnte dette en gang tidligere, så jeg var forberedt på det, men foringen måtte presses inn med ganske mye kraft så den sitter godt, trengte ikke legge noe ekstra skive bortsett fra de som var med i pakka, en skive på hver side. Det er ikke originale kontroll armer på bilen min heller, fikk tak i nye armer hos maldal, de er bare 5 mnd. gamle så det gjør jo jobben enklere når det skal demonteres :)