Skrevet av Emne: Chip tuning  (Lest 6286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Sv: Chip tuning
« Svar #15 på: On.,20,Februar,2008,14,13 »
Låner tråden din litt. Jeg har nemlig også kakling/banking innimellom, men jeg har 4l ho motor. Særlig når det er kaldt, men også av og til med lunken motor. Samme årsak, kanskje?
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Chip tuning
« Svar #16 på: On.,20,Februar,2008,14,30 »
Hmmm nei Dalton, dette er nok heller en hydraulisk ventilløfter som "henger". Hell på litt god og tjukk olje så får du "løsnet" den - .....kanskje.

Det anbefales jo 5W40 Helsyntetisk hos merkeforhandlere. Denne anbefalningen grunner nok mer i kroner og ører og fortjeneste for forhandleren, enn det som anbefales i verkstedhåndbøkene. Jeg kjører på min motor ren 30-olje, eller 20W50. Begge varianter en mineralsk olje av god kvalitet. Jeg sier ikke at dette er optimalt. Men det fungerer for meg. Tett og fin motor uten svetting, og fin gange uten tikking.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Sv: Chip tuning
« Svar #17 på: On.,20,Februar,2008,19,54 »
Så det er hydrauliske løftere på 4l fra -94? Har blitt meg fortalt at det sitter mekaniske løftere i den motoren. Kjører forøvrig på Kendall Super-D® 3  10W40 olje etter anbefaling fra min lokale pusher.

1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Chip tuning
« Svar #18 på: On.,20,Februar,2008,22,06 »
Dette er en 4,2 liter:
http://www.jeep4x4center.com/pages/4.2-258-amc-engine.htm
Men posisjon 34 er en løfter.

Samme greia på 4litern.....har vært slik siden "tidenes morgen"
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Chip tuning
« Svar #19 på: Lø.,18,Juni,2016,17,40 »
Ventilene justeres automatisk med hydrauliske ventilløftere.
Men det er vel forskjellig moment om det er vippearmsbukker med 1 mutter eller med 2 muttre (nyere utgave) ?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.