Skrevet av Emne: Ny i gamet  (Lest 2310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Sebastian70

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Ny i gamet
« på: Ti., 3,November,2015,20,44 »
 Hei,er helt ny på dette,derfor bare spør jeg :)
Har kjøpt meg en tj 98 mod,den er helt orginal tror eg,var på eu kontroll idag,og fant litt..
Spm lyder som så,bremserør foran og bak var rustne,titte litt etter det,men så ut som det var forskjellige str på gjenger??
Oljelekkasje bakaksel?
Rust på bremseskivene foran
Driftbrems på den ene siden bak var dårlig.

Noen som vet hva jeg skal ha,og hvor jeg bestiller dette?vil helst ha delene litt kjapt???

Takker og bukker hvis noen gidder og svare:::)


Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Ny i gamet
« Svar #1 på: Ti., 3,November,2015,21,57 »
Gratulerer med tøff bil. Bilder er jo alltid morsomt.

Maldal import har grei pris og rask levering. Ellers har du butikkene I USA.  Men med dagens dollar så må en nok kjøpe litt før det blir lønnsomt.

Bremserør hadde jeg kjøpt metervis på biltema og tilpasset selv også konet. De har også verktøy for å kone når røret sitter på bilen.

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Ny i gamet
« Svar #2 på: On.,30,Desember,2015,16,17 »

Hei jeg har styra litt med bremser bak og eu kontroll!

Når det gjelder diffbrems bak:
1)Kan hjelpe å kjøre rundt i kvartalet og dra i brekket for å få bort "dritt" i tromelen. Dette gjorde jeg med to underkjente (nyere) biler og vips så var alt greit.
2)Disse bremsene justeres faktisk ved å kjøre i revers for så å dra i brekket.
3) Se inn i inspeksjonsluk (gummihette på insiden ov tromlen ) og se om bremsen er full av olje og smuss, - kan være lekasje fra akslingen  som renner ut i bremsen

-jeg bestilte en gang tromler og rep sett (fjærer) fra quadratec til en xj, der var det en fjær som hadde røket som gjorde at bremseskoene ble slitt fortere på den ene siden.
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)