Skrevet av Emne: Hva skal jeg gjøre med Jeepen vår?  (Lest 4935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Hva skal jeg gjøre med Jeepen vår?
« Svar #15 på: Lø.,22,August,2015,15,50 »
Har nå fått montert trailmaster sette og syns det ble bedre en originalt. Har fått kjørt noen timer med det. Og Syns ikke bilen har mustet noe av kjøre egenskapene. Var ikke så fornøyd i starten på grunn av fjørene dempet ingenting. Men etter vert ble det endel bedre. Jeg beholdt stabstaget bak på grunn av jeg kommer til og bruke den mest på vei. Er mange som mener dette staget ikke har en funksjon. Men på landevei og 80-90 km/t i svinger med mye i bilen vil det hjelpe på.
edit. Anbefaler og kjøpe lengre bremseslanger fremme og bak. Det som følger med til bremsene i sette gjør at du har ingenting og gå på.

Utlogget Cpt. Drum

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: Hva skal jeg gjøre med Jeepen vår?
« Svar #16 på: Lø.,22,August,2015,22,49 »
Hørtes ikke dumt ut det. Tror jeg lander på 3" trailmaster jeg også. Skal forske litt mer på dekk for å finne noe som er såpass stort at det ser fett ut men som går an å kjøre med når det trengs...

Utlogget Cpt. Drum

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: Hva skal jeg gjøre med Jeepen vår?
« Svar #17 på: Lø.,22,August,2015,22,56 »
Kan jo ta et spørsmål til her inne slik at jeg slipper å lage en ny tråd. Når jeg har litt rattutslag med de store hjulene jeg har nå kjenner og hører jeg at det jobbes mer enn normalt.. Regner med det er servoen som tar i litt ekstra. Det har vært noe oljesøl i front når jeg har opplevd dette. Skulle peile servoolje og tanken ser bra full ut, men ser at lokket på servopumpa ikke passer som hånd i hanske. Virker som det har blitt tvunget på og det ser også annerledes ut enn det jeg ser på bilder i håndbøker ol. Har regnet meg fram til at lokket er uorginalt og at lekkasjen kan komme derfra og mye av lekkasjeproblemet vil bli løst om jeg får tak i et orginal lokk som tetter bedre. Et hakk mindre dekk vil nok gjøre at bilen ikke trenger å jobbe så hardt.

Er jeg helt på bærtur her eller er jeg inne på noe?

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Hva skal jeg gjøre med Jeepen vår?
« Svar #18 på: Lø.,22,August,2015,23,44 »
Hvis du ratter over uten lokk på servotanken vil det sprute ut olje der. Hvis lokket ikke lukker skikkelig vil det kunne lekke der ja. 2-3" hevcesett blir bra med 31" dekk, jeg hadde ingen problemer med 3" og bremseslanger på min -87...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje