Skrevet av Emne: Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate  (Lest 2363 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Andy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate
« på: To.,23,August,2007,15,13 »
Dette festet byttet jeg siden det gamle var morkent. Det nye feste jeg kjøpte var at fabrikat Polyurethane(det grommeste de hadde på 4wd.com). Så til problemet: Da alt ble montert sammen igjen og skidplaten var på plass, kom det dunkelyder under bilen.Det kan virke som det er "luft"mellom feste og skidplaten, men jeg får ikke strammet skruene noe mer. Jeg har skrud alt sammen fra hverandre og montert det sammen flere ganger, men lyden forsvinner ikke!!! Jeg har også prøvd med gummiforinger mellom feste og skidplaten, men det hjelper ikke. Så spørsmålet er om noen har noe tips om hva jeg kan gjøre for å få bort denne"dunkingen"??

Bilen er en TJ 2.5

« Siste redigering: To.,23,August,2007,15,26 av Andy »
TJ 97 2.5 (Registrert som 4.0L)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate
« Svar #1 på: To.,23,August,2007,18,43 »
Har akkurat hatt det samme problemet selv. Jeg tror det kommer av at transfer-skifteren ikke står helt som den skal. Problemet forsvant etter å ha tatt av plata, dytta og sett litt under, samt guffa på med CRC på transferskifteren og skrudd sammen igjen. (Du trenger ikke å skru av plata for å sprute på CRC...). Prøv det, så kan det være at ting bedrer seg. Se selvfølgelig etter at den står rett.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate
« Svar #2 på: To.,23,August,2007,23,55 »
Jeg hadde selv dunkelyder ved samme sted. Fant ut at det var foringene til transfer shifteren som var gåene. Dette skjer når du hever bilen, og monterer vedlagte brakett for å omplassere shifteren til ramma. Var kun 2 stk små plastforinger som ble byttet og det gjorde susen.
Trikset er å skaffe seg ett "transfer case shift linkage relocation kit" til bilen. Det er flere leverandører som selger dette. Hele hensikten med settet er å flytte festet ifra det idiotiske stedet "ramma", og ned på kassa istedet. Da kan du heve så mye du vil, og sette bilen og ta den ut av 4x4 i alle tenkbare posisjoner osv med tanke på flex.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate
« Svar #3 på: Fr.,24,August,2007,10,45 »
Trikset er å skaffe seg ett "transfer case shift linkage relocation kit" til bilen. Det er flere leverandører som selger dette. Hele hensikten med settet er å flytte festet ifra det idiotiske stedet "ramma", og ned på kassa istedet. Da kan du heve så mye du vil, og sette bilen og ta den ut av 4x4 i alle tenkbare posisjoner osv med tanke på flex.
Jepp, første gang eg var på Rena endte eg opp med å krype under bilen for å legge inn 4L >:(
Har en slik brakett fra Skyjacker, men eg måtte og fikse litt på føringen til spaken inne i bilen for å få den til å henge i 4L. Det så ut som noen hadde filt opp sporet til spaken tidligere, ganske merkelig men nå er det ok.
Og: Har samme feste til transferen, monterte samtidig hevete poly motor fester og da rakk ikke festet ned til skliplaten. Måtte fjerne senkingen på skliplaten som følger med hevesettet.
Etter dette funker det helt topp, bortsett fra litt vibrasjoner da.. ;D
Kjennes ut som motoren er skrudd fast i setet, men det er jo bare godt :o
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Andy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Dunkelyder mellom girkasse og og skidplate
« Svar #4 på: Fr.,24,August,2007,12,12 »
Takker for gode tips :).
TJ 97 2.5 (Registrert som 4.0L)