Skrevet av Emne: Alarmtrøbbel  (Lest 1568 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Grandma

• 258 CID
  • *
Alarmtrøbbel
« på: On.,10,Juni,2015,03,21 »
Trenger godt råd etter at alarmen har gått to netter på rad.  Forhandler sier at det ikke er enkelt å fjerne alarmen, betyr:dyrt. Bilen er en Grand Cherokee 97.

Utlogget yamahamm

• 304 CID
  • **
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
Sv: Alarmtrøbbel
« Svar #1 på: On.,10,Juni,2015,07,52 »
går alle dørene dine skikkelig igjen? jeg ble plaget med alarmen når hengsler på førerdør var slitt, for da hang døren såpass mye att den ikke gikk skikkelig igjen bestandig og da kunne alarmen gå av mitt på natten.
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget Grandma

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: On.,10,Juni,2015,09,34 »
Slik kan det være, men hvordan finner jeg ut det?

Utlogget yamahamm

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,10,Juni,2015,13,31 »
Om hengsler er slitt og døren henger mye så skal du se det og kjenne det på døren(kan bevege dør mye opp og ned når den er åpen)
aka crazymm
www.scooterforum.no
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget Grandma

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: On.,10,Juni,2015,14,24 »
Takk for svar.  Skal gjøre hva jeg kan, men er det en foreløpig utvei å la være å låse, eller har det ikke noe med saken å gjøre? Har liten peiling.   (Tenker på naboene som vekkes, selv ligger jeg og sover uten å høre det.)

Utlogget yamahamm

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: On.,10,Juni,2015,15,15 »
Ja er den ulåst så er ikke alarmen på. Jeg ble og vekket av naboene, jeg hørte ikke alarmen siden vi har soverom på motsatt side av huset. Man skvetter bra når naboen står å dundrer på døren kl.03 på natten da :)
aka crazymm
www.scooterforum.no
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget Grandma

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: On.,10,Juni,2015,21,00 »
Takk igjen!  Da tror jeg nattesøvnen er sikret... denne gangen.  I natt hadde jeg både naboer og politiet på tråden.
Har noen et godt verkstedforslag mellom Lillehammer og Sverige eller litt lenger, så tror jeg nesten at jeg kvitter meg med den hersens...

Utlogget A-Ball

• 304 CID
  • **
  • The A-Ball
Alarmtrøbbel
« Svar #7 på: On.,10,Juni,2015,21,42 »
Er det original eller Defa alarm på den?
Om du har normale hender med bare to tomler så fixer du å fjerne en Defa alarm på egen hånd
1996 Jeep ZJ

Utlogget Grandma

• 258 CID
  • *
« Svar #8 på: On.,10,Juni,2015,21,57 »
Alarmen er original.  Vi har hatt bilen i 12 år, Dette har hendt en tre-fire ganger i løpet av disse årene, men ikke to netter på rad som nå.  Leste en dårlig oversatt fremgangsmåte med å klippe/strippe ledning som var gul og lilla osv., men det overstiger Grandmas lyst til å leke med ilden.  På verkstedet sa de at klipping ville resultere i at bilen ikke startet pluss pluss.

Utlogget gon

• 304 CID
  • **
« Svar #9 på: Lø.,13,Juni,2015,12,54 »
Jeg fulgte oppskriften med å løsne dørpanelet, kutte en lilla og gul ledning og jorde den ene enden. Det hele tok 15 min. Har aldri hatt problemer siden. Men min GC er en -94-modell, og det er ikke sikkert at samme knepet virker på din -97. Sjekk amerikanske Jeep-fora, så får du beskjed.