Skrevet av Emne: "Ball joint press" verktøy - få tak på?  (Lest 2179 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
"Ball joint press" verktøy - få tak på?
« på: Sø.,10,Mai,2015,21,37 »
Driver å ordner på styringa i bilen.  Fikk med lass av deler fra forrige eier, inkludert øvre og nedere bærekuler.  De er ikke helt rett fram å bytte har jeg funnet ut.  En del press som skal til.  Ser på video at de bruker "ball joint press" inkludert adaptere for å få dette av/på.  Hva er navnet på det på norsk?  Og siden jeg har så lite peiling burde jeg egentlig få på plass hjulene igjen og la proffe ta seg av jobben?
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: "Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #1 på: Sø.,10,Mai,2015,22,00 »

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
Sv: "Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #2 på: Sø.,10,Mai,2015,22,08 »
Har du testet den?  Har sett at det er mye adaptere som må passe for at det ikke skal bli alt for mye hazle å få av/på ting.  Greit å finne en som passer skikkelig i stedet for å ha tre sett som nesten passer.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: "Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #3 på: Sø.,10,Mai,2015,22,43 »
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37_111&products_id=960&zenid=fkrded6m0ivov57508nu3acab0

har en som er prikk lik denne som jeg kjøpte på ebay. Fungerer veldig godt til Jeep WJ.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: "Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #4 på: Sø.,10,Mai,2015,23,14 »
Mulig du må over dammen for å finne noen som passer perfekt.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
"Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #5 på: Ma.,11,Mai,2015,06,46 »
Takker for svar. Får se om det blir shopping, eller om jeg bruker pengene på å få noen andre til å gjøre jobben.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget tarjei

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
"Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #6 på: Ma.,11,Mai,2015,21,10 »
Holder du til i nærheten av Oslo kan du høre med Amund på BG nor. Mener å huske at han passende verktøy til utlåns. Lykke til. :)
WJ 00 Limited 3.1 TD
2" og 31" A/T + 3" eksos

Utlogget hkrix

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Sv: "Ball joint press" verktøy - få tak på?
« Svar #7 på: On.,13,Mai,2015,01,06 »
Jeg kjøpte et svært sett på ebay, det var av merket Bergen Tools. Men Bergen Tools viser seg å være et gammelt kvalitetsmerke fra den amerikanske sagbruk industrien. Noen bruker nå navnet til å selge kinaverktøy, var lett å se at mitt sett ikke hadde proffkvalitet.
Men lurt eller ei, settet til ca 2500,- inkl. frakt fungerte det, til tross for at pressbolten var vannvittig grovgjenget(da klarer man ikke å skru i stykker verktøyet så lett). Kulene på min ZJ kom både ut og inn igjen.
Nb, det selges bærekuler som er oppgitt å passe på ZJ/WJ men de er glatte der hvor bolten skal sitte fast i opphenget. Det skal være små riller rundt kanten. Jeg har opplevd å få feil to ganger. Da blir hullet fort stort og kulen henger ikke skikkelig.
Maldal har( og sikkert mange flere), rett type. Jeg fikk feil hos Meca og i en annen nettbutikk.....
Nå skal jeg snart bruke settet på min WJ, håper det holder denne gangen også, da har det vel tjent seg inn igjen...
2005 Grand Cherokee 3,0D Ltd.