Skrevet av Emne: Sandblåse, oppgradere og evt galvanisere ramme - 95 YJ 4.0  (Lest 2449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Wranglerpus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
  • Wrangler 4.0 L - Durango 4.7
Hei,
min 95 YJ Wrangler er blitt litt rusten i rammen bak (der karosseriet/skid plate er festet). Dette stedet er sterkt utsatt for sprut av grus og veisalt, samt varme fra eksosrør. Vanskelig å holde rent I hverdagen. >:(
Dette er gått såpass fort bare de siste årene, at jeg fikk en ubehagelig overraskelse da jeg skulle understellsbehandle bilen samt bytte eksosanlegg. :(
Eksosanlegget ble skiftet for ca 10 år siden på merkeverksted, men det  må ha vært noe uoriginal dr*** som aldri passet helt (skrangling) og der deler av røret ligger før nær andre deler, slik at varmestråling/varme ødelegger coating/beskyttelse.
Jeg planlegger derfor å plukke bilens hovedkomponenter ned, blåse, restaurere og evt galvanisere rammen. Vurderer å kjøpe ny tverrbjelke fra Throttledown og sveise inn denne, kommer an på hvor mye rust det er.
Har funnet ut at rammen er bygget i ASTM A36, som er et vanlig konstruksjonsstål I USA, lav karbon, egnet for svaising og antagelig galvanisering.
Ville sette pris på tips fra noen som har erfaring med ramme oppgradering/restaurering/overflatebehandling.
« Siste redigering: Fr.,22,Mai,2015,09,13 av Wranglerpus »
Wranglerpus  - 95 Wrangler 4.0 L -  02 Dodge Durango SLT 4.7