Skrevet av Emne: Hjelp  (Lest 1105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RS

• 258 CID
  • *
Hjelp
« på: On., 6,Mai,2015,21,28 »
hei

Har nettopp byttet drivakselmansjett fremme på bilen og berekule oppe og nede. ser no at det kommer olje ut av drivakselen ?
Har jeg tatt knekken på simmeringen inne i drivakselen .... vist det er så.. er den lett å bytte ???
Noen som vet ??? Hvordan bytter jeg de??

Roger

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Sv: Hjelp
« Svar #1 på: To., 7,Mai,2015,00,16 »
Vil ikke si at det er direkte enkelt, men servicemanual til WJ er jo lett tilgjengelig på nett.

I denne tråden på side 3 og 4 står det litt om hvordan jeg gjorde det. http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6901.30.html
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget RS

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: To., 7,Mai,2015,15,10 »
Takker for svar :)

Har ikke ters til klokken eller arbeidslyst, så då blir det innlevering på verksted. fikk pris på 5000.- kr for jobben å bytte begge simmeringene
sure penger men sånn er det ..første gang jeg leverer en bil på verksted , pleier å fikse alt selv
Men denne jobben hopper jeg over .. verkstedene ska jo leve di også :) he he

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: To., 7,Mai,2015,23,49 »
Ters fåes vel fra USA/ebay for en tusenlapp ++ men hvis verkstedet gjør hele jobben skikkelig for 5000 så var det ikke så ille.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget hkrix

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Fr., 8,Mai,2015,00,00 »
Om noen rundt Trondheim trenger ters, for å utvide diffhuset for ut/inn montering av differ. Kan man få leie min for noen hundrelapper. Det var en drøy investering for et engangsbehov., så det skader ikke å få igjen litt for investeringen.
Sender ikke, da den veier ca. 20kg. Real american stuff, som reklamen sa. Ble ekstra dyr, da jeg tok den som flyfrakt.....
2005 Grand Cherokee 3,0D Ltd.