Skrevet av Emne: Ny jeep eier med en del spørsmål!  (Lest 1576 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Alask

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Ny jeep eier med en del spørsmål!
« på: Sø., 8,Mars,2015,20,50 »
Hei jeg har akkurat kjøpt meg 94 modell jeep cherokee 4,0. Med automat.
Det er noen ting som ikke fungerer og jeg lurer på.


Det er noe som ser ut som cruse conroll knapper på hendelen på venstre side av rattet men ingenting skjer når jeg trykker eller switcher på knappene
Er dette crusecontroll eller noe annet og hva er mulige feil?

Sentral låsen virker ikke med nøkkelen i fører døra ( vet ikke om den skal det) så jeg må bruke knappen på innsiden
Det er heller ikke noen Key less kontroll skal det være det?

Styringen er også litt løs/slarkete så jeg må ratte litt når jeg kjører noen som vet hvor jeg begynner å feilsøke?

Vindu på passasjer side bak virker ikke og på fører side bak virker ikke bryteren.

Lys bryteren virker ikke som den skal jeg får skrudd på lyset men når jeg skal skru av må jeg dra den ut og inn gjentatte ganger før de til slutt skrur seg av.

Fører setet er litt vinglete og "vipper" litt ved svinging hva er løst knekt? Noen med erfaring?

Finner sikkert ut noe av dette når jeg begynner å skru og søke men lettere om noen vet hvor jeg skal sjekke
« Siste redigering: Sø., 8,Mars,2015,21,14 av Alask »

Utlogget Alask

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Sv: Ny jeep eier med en del spørsmål!
« Svar #1 på: Sø., 8,Mars,2015,22,13 »
Også er passasjer dør på førersetet vanskelig å åpne knappen er veldig hard!

Utlogget mhjo

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 139
Sv: Ny jeep eier med en del spørsmål!
« Svar #2 på: On.,11,Mars,2015,19,55 »
Det er noe som ser ut som cruse conroll knapper på hendelen på venstre side av rattet men ingenting skjer når jeg trykker eller switcher på knappene
Er dette crusecontroll eller noe annet og hva er mulige feil?

Sentral låsen virker ikke med nøkkelen i fører døra ( vet ikke om den skal det) så jeg må bruke knappen på innsiden
Det er heller ikke noen Key less kontroll skal det være det?
= HVis du har konsoll i taket med en liten knott på, så hard du keyless entry. Fjernkontroll finnes på ebay i blant.

Styringen er også litt løs/slarkete så jeg må ratte litt når jeg kjører noen som vet hvor jeg begynner å feilsøke?
= La verksted ta seg av dette.

Vindu på passasjer side bak virker ikke og på fører side bak virker ikke bryteren.
= Mulig mekanismen på baksiden av knappen er løsnet. Åpne forsiktig, spray kontakter med elektro-spray.

Lys bryteren virker ikke som den skal jeg får skrudd på lyset men når jeg skal skru av må jeg dra den ut og inn gjentatte ganger før de til slutt skrur seg av.
= Skift ut. Ny på ebay koster nesten ingenting.

Jeep Cherokee Sport 2000 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 62mm TB, K/N filter, 12-hull dyser, Viper Mod.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Ny jeep eier med en del spørsmål!
« Svar #3 på: On.,11,Mars,2015,20,04 »
Styring: Legg deg under å se på alle overføringer og ledd mens en medhjelper ratter litt frem og tilbake. Da er det lettere å se hvor det er slakk. Du kan bytte mye selv. Mulig du trenger deg en kuleleddsavdrager, kjøp deg en skikkelig en.

Vindusheis: Prøv å demonter dørsiden og smør opp alle stag og overføringer, og gå over kontaktene.

Sete: sjekk! Er ofte en sveising som har gitt seg.

Lys: Høres ut som slakk i lysbryteren. Koster lite, men er skikkelig knot å skifte.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Stormogdis

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Ny jeep eier med en del spørsmål!
« Svar #4 på: On.,18,Mars,2015,09,33 »
Jeg hadde  ufin styring på min 91 modell xj, det viste seg å være feste til styresnekka som ga etter... løste det lett med et forsterkningsett fra C rok:

http://www.c-rok4x4.com/