Skrevet av Emne: Innpress / Backspacing på ZJ  (Lest 1796 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Morbus

• 258 CID
  • *
Innpress / Backspacing på ZJ
« på: Ti.,18,November,2014,11,44 »
Driver å samler sammen litt deler til prosjektet mitt.
Har nå fått tak på noen 31x10.5 15" M/S dekk

Har også fått tak i noen 15x8" felger. Selger mente at disse ville bli for breie på ZJ, han hadde hatt de på XJ og det sto langt ut.

Felgen er merket med innpress -20mm
Når jeg måler fra annlegsflaten og inn til innerkant av felg har jeg ca 10cm.

Noen som kan si noe om jeg trenger å kappe i skjermene for å få dette til å virke?

Og, dere som kjører med hevesett uten Tüv, hva gjør dere på EU kontroller? Fant bare 2" trailmaster med tuv, så har nå bestilt et 3,5" fra Iron Rock.

Utlogget eriktar

• 304 CID
  • **
Sv: Innpress / Backspacing på ZJ
« Svar #1 på: Ti.,18,November,2014,22,01 »
Har -25 innpress på min felg og et hevesett jeg tror er 2.5" (http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,13233.0.html).  31x10.5R15 BFG mud.  Har måtte kappe litt i plastfangeren forran.  Har også flatet ut og kappet litt etter instrukser fra Bushwacker.  http://www.quadratec.com/Assets/Installation/105950.pdf.  Hjulene hadde nok stukket greit mye uttafor bilen uten Bushwackerne.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget Morbus

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: On.,19,November,2014,13,08 »
Har noen bushwackere på vei så da går det vel i orden.

har du bilder av bilen din her på forumet?

Utlogget eriktar

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,19,November,2014,18,36 »
Har ikke noen bilder etter ombyggingen.  Så vidt blitt ferdig.  Men har tenkt å lufte den til søndag https://www.facebook.com/events/1534676100106036/.  Blir nok noen bilder derfra. 

Angående kapping, så er jeg ikke sikker på at jeg er i mål.  Har ikke fått testet den med flex ennå.  Tar med vinkelsliper og hammer på treffet.  Forhåpentligvis får retta ut det jeg trenger for at det ikke subber. 

Angående visning.  OME settet presenterer de som erstattningsfjærer, ikke hevesett.  Har gått igjennom EU for tidligere eier.  Håper det går like bra for meg. :)  Så jo ganske mye mer diskre ut med vanlige vinterhjul og ingen breddere.  MUD og bush får vel verkstedet til å titte litt nøyere.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget Morbus

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: To.,20,November,2014,09,18 »
Jøss, er det kjøring her i området fortsatt? Trodde ikke det var det.

Hva skal til for å bli med på noe sånt? Holder det med en orginal ZJ?

Herstua er 10min unna.

Utlogget eriktar

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: To.,20,November,2014,16,09 »
Original er helt fint.  Det jeg har kjørt med de tre siste treffene. :)  Blir første runde med BFG nå.  Du trenger bare møte opp egentlig.  150kr i engangslisens (forsikring + leie av område).  Grillmat til deg selv.  Les det festede innlegget på https://www.facebook.com/groups/nafmror/, så er det kort om regler og råd.  Viktigst er bremser skal funke, batteripoler skal være tildekket (ducttape holder), bilen skal være tom for "ting" så du ikke får hele verktøykassa i bakhodet i tilfelle en velt.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget Morbus

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: To.,20,November,2014,18,49 »
Da tar jeg  med unga og (er det lov med passasjerer) og møter opp. Så får vi se hva det blir til.

Koster det noe å bare være tilskuer?

Utlogget eriktar

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: To.,20,November,2014,22,27 »
Tilskuer er gratis.  Barn over tre år er tillatt, gitt samme sikring som du ville brukt på vei.  Type barnesete etc.  Pasasjerer må også løse lisens.  Tror det kan bli mange denne gangen.  Forrige gang var det 23 på facebook som sa de skulle komme, ble solgt 40 lisenser.  Nå er det 36 som har sagt de skal komme. 

Og vi setter pris på om du kommer i tide til teknisk og førermøte.  Da får vi som arrangerer også tid til å kjøre en del utover dagen, slipper å stå å ta i mot sentkommende. :)
Medlemnr 1208
93mod ZJ.