Skrevet av Emne: 2.5 fusker på drøye 2000rpm  (Lest 2029 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
2.5 fusker på drøye 2000rpm
« på: Lø., 1,November,2014,20,14 »
Fra tid til annen har jeg merket et "nøkk" litt fusking når bilen ligger på rundt 2000 omdreininger og belastningen øker. F eks på motorvei i slak motbakke, turtallet synker og så kommer det et "nøkk" og så synker det videre/raskere. Men nå har jeg opplevd litt fusking i andre sammenhenger og, hvis jeg drar på f eks inn i en 80 sone, 3-gir. Når jeg så legger inn 4. så hender det at den fusker og "harker" litt, til jeg slipper opp gassen litt...

Noen som skjønner hva jeg mener, eller ordlegger jeg veldig dårig? Og uansett, noen som har noe ide/innspill/tanker om hva det kan være? Regner med at det ikke er heeeelt normalt........

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: 2.5 fusker på drøye 2000rpm
« Svar #1 på: Sø., 2,November,2014,10,54 »
Min også gir et lite nøkk i oppoverbakke innimellom, noen ganger flere nøkk. Men turtallet synker ikke.. Min har vært sånn siden den var ny..

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: 2.5 fusker på drøye 2000rpm
« Svar #2 på: Sø., 2,November,2014,17,32 »
Hmm... Husker ikke om det var sånn på den forrige TJ'n, men denne oppleves som "svak" i normal kjøring. Må gire ned i så og si alt av oppoverbakker, slakke eller bratte, fra det giret som føles "riktig" ift hastighet osv.. Litt irriterende, selv om det i og for seg ikke er noe problem så lenge en ikke "har dårlig tid".... hehe..

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: 2.5 fusker på drøye 2000rpm
« Svar #3 på: Sø., 2,November,2014,23,41 »
Skulle bestille noe smådeler uansett, så tar med nye tennplugger og tennpluggledninger. Etter litt forsking på nettet osv, så høres det ut som om det kan være greit å sjekke at det ikke er fukt i fordeleren....?

Om noen har noe å komme med, rop ut! :D

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Sv: 2.5 fusker på drøye 2000rpm
« Svar #4 på: Ma.,10,November,2014,07,51 »
Jeg har samme problem her.
Feilsøkingen så langt:

- Bytte av plugger og ledninger
- Rens av IAC
- Fjernet chip

Ingenting av overstående har fikset problemet. så nå har jeg planer om:

- Bytte TPC
- Bytte IAC
- Montere orginalt luftinntak

Så kanskje en av de fikser biffen! :)

-Bård

ps, Min fusker litt mindre ved kaldere vær rundt 0 grader...

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: 2.5 fusker på drøye 2000rpm
« Svar #5 på: Ma.,10,November,2014,11,48 »
Jeg har ikke chip, har originalt luftinntak, har byttet plugger og ledninger... Fortsatt lugger den litt nå og da...

Du får rope ut om du det brått løser seg ved bytte av tpc eller iac! :)

Innbiller meg at min fusker mer i fuktig vær, men i det siste har det jo vært fuktig hele tiden, kun varierende grad av fuktig, så det er foreløpig kun teori og ikke dokumentert! hehe..