Hei
Har vært plaget en stund med vanninntrenging i bagasjerommet. For etpar år siden tok jeg av pakninga rundt bakluka og hadde litt tetningsmasse på karrosseriskjøten (kanten som pakninga blir festa på) eller var det inni sporet på pakninga - husker ikke. Da vart det nesten tett, det kunne allikevel komme litt vann inn i reservehjulsbrønnen i perioder med ekstra mye nedbør. Det kommer tydeligvis inn fra sidene, teppet er vått fra reservehjulbrønnen og ut til høyre side spesielt. Litt mindre vått på venstre side..
Nå har det imidlertid lekkasjen økt i omfang, det samler seg fort noen cm vann i baljen baki der.. Så det spørs jeg skal ha på mere tetningsmasse eller om pakninga kanskje bør skiftes? Har noen hatt suksess kort og godt ved å skifte pakning? På min bil har pakninga hele tiden sett ut til å vær lettere deformert i overkant, lurer på om dette er vanlig? Er usikker på om vannet kryper over pakninga (i hovedsak) eller om det kryper UNDER pakninga. Eller om det kan vær andre plasser det sniker seg inn? Hvilke erfaringer har andre når det gjelder desse lekkasjene? Se foto av pakning.