Skrevet av Emne: Ny bil. Skryting og tips :)  (Lest 1549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
Ny bil. Skryting og tips :)
« på: On.,29,Oktober,2014,16,24 »
Jeg vil begynne med å gratulere meg med ny bil :)

Har handlet meg en 2000 mod WJ 4.7. Får riktignok ikke hentet den før om et par uker, men gleder meg stort :)

Jeg har hatt mye Jeep tidligere, både XJ'er og ZJ'er, men aldri WJ. Jeg har planer om å modde den littegrann, men ikke mye da det blir en bil jeg skal bruke i det daglige. Så til spørsmålene:

Heving/dekk: Planen min var å løfte den 2-3 tommer og klemme på 31"-32" dekk. Noen som har erfaring med dette? Ville det gått greit med 2" heving og 32" dekk f.eks uten subbing? Er det ok å kjøre med?

Hva er det første jeg bør gjøre med ny ZJ i hus. Hva er svakhetene på disse? Den har Quadra-Drive. Må si jeg er litt skeptisk til dette. Er det noe med dette firehjulssystemet som ryker? Ulyder jeg bør høre etter?

Ønsker meg og så en pen vinsjfanger på sikt, samt en takgrind. Noen som vet om noe til en vettug penge, så gi meg gjerne et hint ;)

Utlogget fiskern

• 360 CID
Sv: Ny bil. Skryting og tips :)
« Svar #1 på: On.,29,Oktober,2014,18,38 »
ulyder i forraksel er vel det mest vanlige feilen,hører du det er det lagrene som begynner å bli slitt
mye bedre på styring enn zj

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: On.,29,Oktober,2014,18,44 »
Hva kommer disse ulydene fra da i tilfelle?

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: On.,29,Oktober,2014,19,28 »
Du finner nok opptil flere tråder her der emnet heving av WJ allerede er utførlig diskutert  :)

Jeg har 2" heving og dekk som er ca 31,5" og det går greit under forutsetning av en del mindre hensyn og modifikasjoner.

Quadradrive er helt mekanisk/hydraulisk system som bare virker og virker. Så lenge ikke bremsetestene på EU-kontrollene har tatt knekken på lamellene i bakdiff spesiellt  :o
Eneste som da skjer er at 4WD systemet blir redusert til et mere vanlig 4WD system og ikke quadradrive lengre.

Mulig du har en trykkleif i nest siste linje.... det står ZJ ?
« Siste redigering: On.,29,Oktober,2014,19,35 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget fiskern

• 360 CID
« Svar #4 på: On.,29,Oktober,2014,19,33 »
lagrene i diffen

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: To.,30,Oktober,2014,22,28 »
Du finner nok opptil flere tråder her der emnet heving av WJ allerede er utførlig diskutert  :)

Jeg har 2" heving og dekk som er ca 31,5" og det går greit under forutsetning av en del mindre hensyn og modifikasjoner.

Quadradrive er helt mekanisk/hydraulisk system som bare virker og virker. Så lenge ikke bremsetestene på EU-kontrollene har tatt knekken på lamellene i bakdiff spesiellt  :o
Eneste som da skjer er at 4WD systemet blir redusert til et mere vanlig 4WD system og ikke quadradrive lengre.

Mulig du har en trykkleif i nest siste linje.... det står ZJ ?

Ja, jeg søkte og fant mye tråder om det ja :p Takk for svar. Og ja, det var trykkleif ;)

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: Ti., 4,November,2014,19,56 »
Og en liten ting til: felger. Tenkte å kjøpe noen billige vinterfelger i første omgang. Tenker på disse "blackspoke" stålfelgene jeg har brukt tidligere. Er det plass til disse i 15" x 8", eller må man opp i 16"? Jeg får så mange forskjellige svar fra folk....

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #7 på: On., 5,November,2014,02,08 »
Kommer litt an på innpress/backspacing antagelig, men kaliprene har tykt gods så det er bare å file litt om det kniper  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.