Skrevet av Emne: Innføring av en dele Jeep  (Lest 1593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Innføring av en dele Jeep
« på: Ma.,13,August,2007,10,55 »
Hvordan skal man gå fram får å få en billigst mulig delebil inn fra Sverige? Lønner det seg å " slakten" i Sverige eller kan man ta den inn som hel delebil  ???
Eller få Svensken til å kjøre den hjem og gi han penga rett i lomma ??? ( Er vel på kant med loven her vel  ;) )
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

renegade

  • Gjest
Sv: Innføring av en dele Jeep
« Svar #1 på: Ma.,13,August,2007,12,53 »
Hvordan skal man gå fram får å få en billigst mulig delebil inn fra Sverige? Lønner det seg å " slakten" i Sverige eller kan man ta den inn som hel delebil  ???
Eller få Svensken til å kjøre den hjem og gi han penga rett i lomma ??? ( Er vel på kant med loven her vel  ;) )

Det er ingen forskjell lengre på hel delebil og en vanlig bil.
En skal betale moms på begge deler uansett.
Evn. avgifter skal en ikke betale før en evn. skal sette skilt på den.

Derimot, så har en en verdigrense på 6000,- hvis en er ute av riket i mer enn 24 timer.
Og da kan det muligens lønne seg å hugge den i Sverige, og ta den inn i biter.
Husk da en faktura på under 6000,- pr. gang.  Da slipper en moms også.

Og hvis svensken kjører den hit, så er fortsatt du ansvarlig for at moms blir innbetalt.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Innføring av en dele Jeep
« Svar #2 på: Ma.,13,August,2007,14,42 »
Skulle ikke overraske meg om det er mulig å få til ferdig hugget for under 6000,- Det er jo sjeldent alt på en donor er like interessant, spes. om det er en kræsjet donor. Om donoren derimot er i utstillingsstand blir nok lasset med deler verd å ta vare på litt større... Uansett er det nok greiere å få ting hjem på en lastebil eller i en varevogn etter 24 timers ferie i Sverige. Garantert mer håndterbart med tollstasjonens stempel i papirene enn et problem som en svenske tilfeldigvis glemte å ta med hjem igjen da han reiste... høm.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Innføring av en dele Jeep
« Svar #3 på: Ma.,13,August,2007,14,52 »
Bilen er fult kjørbar den, kan egentlig bruke alle delene på den også.
Da er e vell lettest å finne et sted i nærheten av grensen å hente del etter del.

I DRIVE JEEP, NOT A SUV