Skrevet av Emne: Nytt medlem, ny MJ  (Lest 1842 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Nytt medlem, ny MJ
« på: Sø.,12,August,2007,20,41 »
Var litt usikker på om dette skulle ligge her eller i XJ,MJ forumet, admin får flytte hvis folk mener det blir feil.

Først litt om meg:
Navnet er Ole Henrik, kan være greit å vite siden det ikke står her inne noe sted. dette er jo en merkeklubb og da treffer man jo folk på diverse arrangement, Født og oppvokst i Ski, Akershus hvor jeg nå er tilbake etter lengre opphold i Horten/Tønsberg.
Fikk interessen for Jeep etter lengre tids propaganda fra Halvard, som mange av dere kjenner både her fra forumet og treff (rød cherokee V6).
Ble veldig imponert over hvordan XJ tok seg fram i terrenget selv med begrensede modifiseringer, men jeg ville ha en pickup og da måtte det bli MJ. Det viste seg fort at det å finne en i god stand og med det rette utstyret var lettere sagt enn gjort og det hele endte med at jeg kjøpte en råtten Hilux (fy og skam) som bare ble stående i to år uten at noe ble gjort. Så hadde jeg litt flaks, tidligere eier av hiluxen ringte å ville kjøpe den tilbake siden han hadde savnet den, skulle tilogmed betale det samme som jeg hadde kjøpt den for to år tidligere, snål type dette her. Dette var en grei handel siden jeg ikke hadde gjort noe med bilen siden jeg kjøpte den.

Så litt om bilen:
Kort tid senere dukket det opp en MJ til salgs i Trondheim, dette var det beste eksemplaret jeg hadde sett siden jeg begynte å lete for nesten tre år siden. ringte selger og prøvde å prute litt på prisen, men det var utelukket da han hadde en kjøper som hadde sagt han skulle ha den men måtte selge en bil først. Vi ble enige om at bilen var min dersom jeg møtte opp med penger den lørdagen (tror dette var på en tirsdag). Ett par dager senere fikk jeg tekstmelding fra selger om at tidligere kjøper nå plutselig hadde penger og at bilen var solgt. Jeg ringte tilbake og var ganske irritert og skuffet siden vi hadde en avtale om at bilen var min, dessuten var flybilletter for Halvard og meg allerede bestillt og betalt. Selger forstod min irritasjon og tilbydde seg å betale for billettene. Det viste seg etterhvert at ingen formell handel hadde funnet sted og etter en tenkepause bestemmte jeg meg for å overby den andre kjøperen. Som sagt, en god Comanche er vanskelig å finne!
Handelen var i boks!

Sånn så bilen ut:

Bilen så ut til våre meget god stand til å være 20 år gammel (87 model registrert i 88) Noen små lakk bobler her og der men ingen alvorlig rust noe sted, under var bilen så og si rustfri :o
Vindu på passasjer siden gikk kun ned 10 cm og på førersiden virket det ikke i det hele tatt men ny vindusmotor fulgte med, sentrallås virket heller ikke. AT dekkene som satt på hadde godt med mønster men innpress var feil så de subbet ved fullt rattutslag, det fulgte også med ett sett gatedekk på noen meget pene 16" originale Jeep felger. Kassetspilleren som satt i bilen virket ikke så medbragt spiller ble montert før avreise trondheim (opprinnelig kjøpt til Hilux'en for 599,- på Elkjøp ;D) Det fristet ikke å kjøre fra Trondheim uten lyd i bilen.

Bilde fra turen hjem, vanskelig å se på bildet men det er Recaro førerstol i bilen


Etterhvert hadde Halvard lyst til å kjøre litt også


Turen hjem gikk veldig bra tross en del regn, deilig å se att lasten baki holdt seg tørr med dekselet på, bilen blir liksom litt mer anvendelig. er veldig lite ekstra plass i hytta på disse bilene.
Mere info om bilen kommer på Garasje siden, slenger inn en link her når jeg fått skrevet litt.

« Siste redigering: Sø.,12,August,2007,20,50 av comanche 88 »

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Nytt medlem, ny MJ
« Svar #1 på: Sø.,12,August,2007,23,25 »