Jeg ville valgt en 93-95 Grand Cherokee i god stand. Disse er enklere med tanke på OBD1, og har en enklere elektronikk på en del områder.
Bensin er motoren en bør gå for. 4 literen er en solid, bråkete liten sak, som bruker noe mindre bensin enn V8erne. V8ern har en finere gange og er nok vel så solide, og egner seg veldig bra om du skal bruke bilen til å dra tunge hengere med. Skal du kun frakte deg selv stort sett hadde jeg gått for 4 literen, selv om den er noe svak i bunn.
Diesel hadde jeg holdt meg langt unna. Makan til skjøre greier skal en lete en stund etter.
93 modellene (de fleste av dem) har AW4 automat, som generelt er mer solid enn Chryslers egen 42RE. V8erne fra 93-95 har 46RH, som er en grei automat om man pleier den.
94 Grand Cherokee har hodestøtter bak og stålbjelker i dørene, det har ikke 93 modellen.
Se opp for rust i kanaler, innside av hjulbue bak, gulv på både fører og passasjerside. Kontrollarmene har også en tendens til å ruste, men disse er billige fra USA. Har den Np249, dvs. fulltime 4WD konstant, sjekk at det ikke lugger når du svinger på fast underlag. Kjøær gjerne bilen varm før du utfører 8-tallstesten. Sjekk det elektriske, og som regel fungerer ikke ACen.... Det er sikker mange flere ting en bør sjekke ved kjøp...