Skrevet av Emne: Vann i eksos WJ 4.7  (Lest 1520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
Vann i eksos WJ 4.7
« på: Lø.,25,Oktober,2014,20,30 »
Hei

Vurderer kjøp av en WJ 1999 mod. 4.7 l. Selger forteller at det plutselig oppsto en lekkasje i toppakningen, og at det derfor er vann i eksosen. Han presiserer at det ikke er vann i olja.

Er dette et "styr unna" prosjekt?
Kostnader ved rep.? Jeg er ikke noe flink til å skru motor, så det blir verksted i tilfelle....
Bilen må hentes 25 mil unna. Er det noe smart å legge ut på denne turen så lenge denne lekkasjen er der?

Utlogget fiskern

• 360 CID
Sv: Vann i eksos WJ 4.7
« Svar #1 på: Lø.,25,Oktober,2014,21,28 »
ta med en stor kanne vann på turen og pass på at det ikke går tomt underveis
fyll på radiator tettemiddel først
gåen toppakning eller sprukket topp er vel feilen her,siden det er v motor så er vel problemet bare på en side

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #2 på: Sø.,26,Oktober,2014,00,03 »
4,7 motoren er vel noe vanskeligere å mekke på enn de gamle generasjonene med OHV.

Les mere her http://www.jeepforum.com/forum/f310/head-gasket-4-7-writeup-1495096/
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Ma.,27,Oktober,2014,17,21 »
Vann i eksosen? Da må det ha kommet i olja og.
Fordi det kommer inn i forbrenningskammerne.
Jeg overhalte en topp selv. Ganske grei jobb. Men i tillegg til slipesett må du ha den store pakningen foran reg kjedet og. Samt må du sjekke ventiler og topp for skader sprekker osv.
På min var regkjede slakt. Den hadde gått langt (345 000)
Så jeg bytta reg kjede kit også. Oljepumpa sitter innafor kjede så kan være lurt å bytte denne også ettersom det er en såpass stor jobb og få den ut ellers. Den koster ikke mange kr. Jeg tror jeg havna på ca 7 000,- i deler fra statene.