Skrevet av Emne: Rolfs YJ garasje  (Lest 13279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #15 på: Ti., 4,November,2014,21,42 »
Jeep i måneskinn der altså...
- og litt nordlys!
« Siste redigering: Ti., 4,November,2014,21,47 av Rolf Von Ausfahrt »

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #16 på: Ti., 4,November,2014,22,01 »
flott bil og bra jobb du har gjort

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #17 på: Ti., 4,November,2014,22,20 »
Takker og satser på at det snart blir mulighet for en tur i det fri. Blir mye asfalt er jeg redd.

Utlogget WEIKLE

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #18 på: Ma.,10,November,2014,12,59 »
Hei detta blir bra rolf

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #19 på: Ma.,10,November,2014,13,04 »
Takker, Bjarne
Får vel ta meg en tur opp i daln snart og vise fram.

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #20 på: On.,19,November,2014,12,39 »
Da er GPS tracking montert, så nå kan jeg se hvor bilen er og har vært. Masse spennende rapporter å hente ut og ikke minst så er det jo greit å kunne finne bilen dersom jeg skulle rote den bort.

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #21 på: On.,19,November,2014,13,09 »
...og der kom jo høytalerne. Er redd for at de gamle tok kvelden da en plutselig regnbyge skylte over toppløs bil i høst.
Disse skal tåle vann og etter sigende ha en helt ok lyd.
Gjenstår å se, men litt lyd bør man jo ha selv om den værste dunkedunk tia er forbi.

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #22 på: Ma., 8,Desember,2014,16,20 »
Da har jeg fått montert vannfaste høyttalere og fikk endelig nytt stag til vindusviskere i posten. Var litt usikker på om dette var hele årsaken til at viskerne låste seg under drift, men siden regnet spruta når de endelig var montert, så tok jeg like godt en tur til Sandefjord for å test kjøre. 
2x2 timer i skikkelig drittvær, like greit at de funka hele veien...

Siden sist så har også dørlåsen på sjåførsiden sagt takk og farvel, på passasjersiden har den tatt kvelden for lenge siden. Ble litt tungvint å krabbe inn bakfra, så da var det bare å pelle av dørtrekk og finne fram sveise apparat og vinkelsliper. Etter litt tukling og noen varme tanker til våre amerikanske ingeniører så ble faenskapet remontert og nå kan jeg faktisk åpne begge dørene fra yttersiden.

Fant også tiden vel moden for å justere dører i forhold til hardtoppen. Løftet dørene og løsna HT for å tvinge den bakover før den ble festet på nytt.
Nå kan faktisk dørene åpnes uten at det smeller og knaker i glassfiber og uten at 100kg må legges bak for å åpne.   Nok en god helg!

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #23 på: To., 8,Januar,2015,20,10 »
Da var det tid til å få montert julegaven fra frua. Løktene ble kjøpt på ebay. Gikk ganske greit å få montert dem, men loddebolten måtte fram for litt ombygging for å få samlet ledningene ut av gummimuffa på baksiden.
Veit ikke helt om jeg liker de led-juletregreiene på siden...

Håper på litt bedre lys i enden av tunellen nå.

- Hva syns du, ble det greit?

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #24 på: Ti.,13,Januar,2015,10,51 »
Nærlys med blåskjær fungerer strålende, men fjernlys er en flau vits. Trenger uansett mer lys, så da handler vi inn litt fra ebay.
Tok med litt av hvert, så får vi se hvor og om vi finner plass.
Håper å få det levert før mørketida er over...

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #25 på: On.,28,Januar,2015,10,56 »
Da kom ledbaren ( 50W ) og den passet fint på winsjen. Skikkelig trøkk i fjernlyset nå og med et par lamper på frontruta så kan snart selv en gammel gubbe se i natten. Monterte den med rele og direkte strøm fra batteri, selv om jeg kanskje ikke tror det var nødvendig.

Fikk også demontert bensintanken for å sjekke om alt var ok. Pumpa suger luft ved halv tank og venstresving så jeg har fylt opp så fort det har nærma seg halvtom tank. Fant ingen feil, men noe skvalpeskott er det ikke i tanken og det kan nok være årsaken. Prøvekjørte bilen med bare 5liter på tanken og det funka fint. Pumpa uler fortsatt som før, men den leverer tydeligvis det den skal av bensin. Nå har jeg i hvert fall sjekket og slipper å fylle hver gang nåla nærmer seg halv tank.

Bare å vente på de siste lampene da...

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #26 på: Ma., 2,Februar,2015,15,23 »
Da ble det litt fredagsmekking også. Fikk endelig arbeidslysa og sveiset braketter på frontrutehengsler. Litt av en jobb å få koblet og trukket ledninger på skikkelig vis, slik at det blir en egen bryter for disse løktene. Skal jo se ålraight ut i motorommet også, så ledninger er lagt i "K-Rør" og nå funker alt som det skal.
Testkjørte dem på mørk landevei og det ble bråmørkt gitt, når jeg måtte dimme til nærlys. Har lest om dette "problemet" på trailere med full lysrigg, men at det skulle bli tema på min Wrangler hadde jeg vel ikke planlagt....

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #27 på: Ma., 9,Februar,2015,08,54 »
Vinterkjøring og møte med "OLE" på Gålåfjellet. Laget en film fra dashbordkameraet:
https://www.facebook.com/video.php?v=772978102781197
Forbannade vindusviskere - Trengs en solid oppgradering på dem.

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #28 på: Sø.,15,Februar,2015,16,41 »
Planen var å ta en tur med fluestanga etter sjøørreten men neida...
Trodde jeg hadde fiksa vindusviskera, men en knakelyd og det faktum at vindusviskera slutta å virke fortalte meg at her var det noe som ikke fungerte, Jeg er ganske skarp sånn...
Inn på jobben og skru løs hardtoppen og velteburet for å kunne brette ned frontruta og komme til den "geniale" vindusviskerpatenten. Nok en gang var det kombinasjonen av en plastkopp som skal klemme seg rundt ei metallkule som var årsaken. Fram med vinkelsliper og sveis og bygge om til bolt!
Tok noen bilder i ren frustrasjon. Nå funker det i hvert fall, men er ikke overbevist om at dette er en løsning for evigheten.
- "Time vill sjåvv"

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Sv: Rolfs YJ garasje
« Svar #29 på: Ma.,16,Februar,2015,12,35 »
Kjørt 100mil uten å treffe en Wrangler, så da er det vel på plass å dokumentere når slikt skjer?
www.youtube.com/watch?v=LwlmDTuFXrM
« Siste redigering: Ma.,16,Februar,2015,12,47 av Rolf Von Ausfahrt »