Skrevet av Emne: Problem med varmeapparat i YJ'n  (Lest 2022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget snurresprett

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 33
Problem med varmeapparat i YJ'n
« på: Ti.,30,September,2014,22,17 »
når jeg starter bilen så blir det raskt varm. ut av dysene ved gulvet blåser det sånn passe varmt.
Men av varmedysa som sitter oppunder dæshbordet på passasjer siden så blåser det ingenting, tok av kontakten og vifta stoppet.. så tydelig at den virker.
Når jeg starter og kjøre så begynner det og blåse kaldt inn i bilen på passasjersiden, mens det blåser varmt på gulvet.
skrur jeg derimot bryteren på ''Off'' så slutter det og blåse kaldt på passasjersiden, men da stenger jeg jo all varme....

det er to vannrør som går gjennom torpedoveggen, begge virker til og bli varme..
NB! usikker på om det er vann som har lekket inn eller om det er kjølevæske, men det var litt fuktig under teppet på passasjersiden!
Noen tips, er helt grønn på dette og burde nok fått et noen til og kikke på dette, men et verksted flår deg vel ??

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Problem med varmeapparat i YJ'n
« Svar #1 på: Ti.,30,September,2014,22,24 »
ikke unormalt med litt vann i gulvet på en wrangler..

Sjekk at det ikke er luftedyse røret som har falt av, evnt. at spjeld åpner/lukker slik det skal.  Så lenge det blåser varmt nede på beina så virker det som det er noe problem med å få varmluften opp på passasjersiden.  varmeapparatet kommer inn på passasjersiden.

Utlogget snurresprett

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 33
Sv: Problem med varmeapparat i YJ'n
« Svar #2 på: Ti.,30,September,2014,22,39 »
litt usikker på hvilke rør du tenker på? er det enkelt og komme til fra innsiden av bilen?

Utlogget snurresprett

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 33
Sv: Problem med varmeapparat i YJ'n
« Svar #3 på: Ti.,30,September,2014,22,53 »
Har skjønt at alle med jeep fikser et meste selv, men er superfersk i faget her og begrenset kunnskap.
er det noen som vet om noen som tar på seg slike skruoppdrag uten at man blir plyndret?
ser lissom ikke for meg at lokale mekonomen fikser noe slikt uten at jeg blir flådd..

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Problem med varmeapparat i YJ'n
« Svar #4 på: On., 1,Oktober,2014,08,14 »
ikke snakket om noen rør :)

men varmeapparatet sitter oppunder foten til passasjer. fra der går det luftslanger/dyser/spjeld som kanskje ikke åpner/stenger eller at luftslangen har hoppet av.

bøy deg inn på passasjer side og ta en titt oppunder mot dashbordet

Utlogget snurresprett

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 33
Sv: Problem med varmeapparat i YJ'n
« Svar #5 på: On., 1,Oktober,2014,08,49 »
hehe da fortår jeg:) takk..