Skrevet av Emne: -91 4.0HO automat  (Lest 1167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget WaxFraq

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
-91 4.0HO automat
« på: On.,24,September,2014,15,13 »
Hei! Har akkurat kjøpt meg en -91 XJ som jeg skal forsøke å berge gjennom EU i januar.
En del rust ved fjærfestene har dukka fram som jeg må ta, utenom dette virker ting relativt greit. Bremseslanger fra Maldal har akkurat kommet, så de er klare for utskiftning.

Hadde bilen på verksted i dag for flushing av automaten, vet ikke når dette er gjort tidligere, så tenkte det kunne være lurt.
Fikk beskjed om at det ikke gikk an, men at de kunne skifte olje, eller det de fikk ut da værtfall, og filter. Etter å ha delvis gjort jobben selv, fikk jeg betale 3200,- for jobben....jaja... Hadde ikke forventa at dette skulle revolusjonert verden, men hadde håpa på at rykket opp til siste gir hadde blitt noe mykere....noe det ikke ble.

Så...noen som har noen tips for førstegangs Jeep/XJ eier å komme med? Må bytte kryss på venstr side fram, da det er fullstendig(!) kadaver. Er det noe opplagring på stikkakslinga i ytterkant av selve akslingen? Den beveger seg i høyderetning, litt som ei grautsleiv, når jeg snurrer hjulet...tommel opp det sikkert....  ;)