Skrevet av Emne: Temperatur skiftet fra celsius til Farenheit i klima anlegg  (Lest 1705 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
Temperatur skiftet fra celsius til Farenheit i klima anlegg
« på: On.,10,September,2014,21,40 »
Som overskrifta sier så oppdaget jeg i dag at temperaturen går fra 54 og oppover ???. Innimellom så forsvinner lyset i displayet og.
Fruen sa til meg da vi hentet bilen fra verksted etter motorbytte at det blei svart i dashbordet men når jeg sjekket så virket alt, sjølsagt ::)
Så jeg tenkte ikke mer over det. Har prøvd å skru av og på klima anlegg og motor. Hatt av batteri. Søkte i forumet men var ingen feil som jeg så som var lik denne...
Noen som har opplevd lignende?

Utlogget fiskern

• 360 CID
Sv: Temperatur skiftet fra celsius til Farenheit i klima anlegg
« Svar #1 på: On.,10,September,2014,21,49 »
sjekk at jording mellom motor å karosseri og batteri er i orden

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: To.,11,September,2014,14,50 »
Ja skal sjekke det og. En annen ting som er med den "nye" motoren er at den er tungstartet hvis det har vert mye fukt eller regn spesielt hvis den har stått over natta.
Lekker olje i fra oljesumpen gjør den og så det blir av med den og pakning på tube som neste jobb. :(

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Lø.,13,September,2014,06,27 »
Jeg hadde også noe lekkasje/svetting fra bunnpanna for noen år siden. Fant ut at alle skruene var løse, så det var jo en enkel jobb å fikse.
Siden da har det vært knusktørt under bilen.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
Sv: Sv: Temperatur skiftet fra celsius til Farenheit i klima anlegg
« Svar #4 på: Sø.,14,September,2014,11,32 »
Ja skal sjekke det og. En annen ting som er med den "nye" motoren er at den er tungstartet hvis det har vert mye fukt eller regn spesielt hvis den har stått over natta.
Lekker olje i fra oljesumpen gjør den og så det blir av med den og pakning på tube som neste jobb. :(
Snodig når en diesel bryr seg om regn og fuktighet, hmm... Det er ikke heller luft som kommer inn i forbindelse med dieselfilter braketten?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Sø.,14,September,2014,21,59 »
Det skal i allefall sjekkes, i dag i nesten 20 grader så prøvde jeg i over 5 minutt uten å få start. ??? Måtte sette batteriet som forøvig er 2 uker gammelt på lading.
I går når den først startet så virket som om den den start på 1,5 sylinder, tok noen sekunder før alle fem gikk ordentlig.

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
« Svar #6 på: Sø.,14,September,2014,22,27 »
Gjør det!, og håper du finner ut av det. :-) Snodig og kjedelig, men da høres det jo ut som det kan være et diesel problem i og med at det tar så lang tid å få start... Hvordan er den etter du har stoppa igjen da og starter igjen? Den må kanskje stå litt før det er vanskelig å få starta igjen? Isåfall kan du være luft som siver om når det blir undertrykk. Min 2.5TD i Cherokee'n jeg hadde oppførte seg sånn en gang etter første gang jeg bytta dieselfilter på den, for da ble det luftlekkasje i håndpumpa oppå filterbraketten og mellom koppen og filteret. Tok en stund før jeg fant ut av det, men når jeg fant ut av det brukte jeg teflontape på alt av gjenger og skrudde igjen den manuelle håndpumpa med flytende pakning så var problemet helt borte!
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget fiskern

• 360 CID
« Svar #7 på: Sø.,14,September,2014,23,08 »
pump med handpumpa helt til du kjenner mottrykk før du starter neste gang,hvis den starter lett da har du en luft lekkasje en plass

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Sø.,14,September,2014,23,26 »
Nr1: sjekk etter luftlekkasje i diesel systemet, mest vanlige feilen.
Nr2: sjekk komp på motor. Så har man hvertfall utelukke det.
Nr3: mål diesel trykk. Da må du vite referansen. Dvs et gitt trykk på et gitt turtall.
Er og mange andre tester man kan ta. Men disse ville hvertfall jeg ha begynt med da de er mest relevant.
Lykke til med å finne feilen