Skrevet av Emne: Oljelekkasje 3,1TD motor  (Lest 1612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Garrian

• 258 CID
  • *
Oljelekkasje 3,1TD motor
« på: Sø., 7,September,2014,21,58 »
Hei

Jeg har helt siden jeg kjøpte min WJ 3,1 for snart ett år siden hatt en motor som er dekket med olje. Selger nevnte at motoren svettet olje.

Jeg har lagt merke til at når den har stått noen timer eller over natta f.eks i garasje, at den da etterlater seg en liten flekk med olje på betongen.

Jeg har aldri fiksa oljelekkasjer før, og vet ikke hvordan jeg skal gå til verks. Hvordan ville dere gjort dette? Er enkleste måte å prøve å vaske motoren for å se hvor det lekker fra?

Hva skal jeg isåfall vaske med? Er det noe typisk sted disse motorene lekker fra?

Takker for all hjelp

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
Sv: Oljelekkasje 3,1TD motor
« Svar #1 på: Sø., 7,September,2014,23,31 »
De pleier å begynne å lekke fra veiv ikke bakkant av motor og da må simring byttes. Girkasse med mellomkasse må ned.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Sv: Oljelekkasje 3,1TD motor
« Svar #2 på: Ma., 8,September,2014,01,05 »
Det kan jo også være noe diesel fra dysereturslanger osv. og som samler opp støv slik at det etterhvert blir svart.
Motorvask kan jo være lurt men er man overivrig så kan det ende med problemer pga. vanninntrenging div. steder.

Har ennå ikke hatt motorvask på min selv om det trengs.... den har nok aldri hatt motorvask på sine 14 år stakkar. Men tenker det blir en ganske snart.
Men det er heller ingen oljeflekker under bilen foreløpig. Bank i bordet  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.