Skrevet av Emne: Ulyd i fra forhjulstilling  (Lest 1567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
Ulyd i fra forhjulstilling
« på: On., 3,September,2014,01,04 »
Fikk motor havari i vår ( på WJ 3.1)som noen sikkert husker, og etter mye leiting og venting fikk jeg tak i ny brukt motor fra Verdal( høgger)
Leverte bil og motor til verksted da jeg har for liten garasje til den type jobb. Når jeg fikk bilen tilbake er den vinglete på styring, vil liksom ikke følge med når jeg dreier rattet. Etter å ha prøvd bil noen kilometer så begynner det å komme klakkelyder når jeg dreier rattet frem og tilbake   ???
Det må nevnes at verkstedet tok ned motor under ifra.
Skal levere bilen inn igjen men noen som har en formening om hva som er galt?

Utlogget fiskern

• 360 CID
Sv: Ulyd i fra forhjulstilling
« Svar #1 på: On., 3,September,2014,16,10 »
kan være en et styreledd som ikke er skrudd fast

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Ma., 8,September,2014,21,17 »
Verkstedet fant ikke noe spesielt å sette fingeren på, var en mutter som var slakk på ett styreledd. Ser at det er litt sliten gummi på øvre høyre styreledd så bytter den. Ser og at det var lite servo olje, nede på min kald linje. Har det noe å si? Er vel egentlig å kjøpe ny olje og fylle opp til riktig nivå
Kan det hjelpe å bytte demperen ?

Utlogget fiskern

• 360 CID
« Svar #3 på: Ma., 8,September,2014,21,48 »
det kan være lurt å bytte til en kraftigere demper,den orginale er ikke rare greiene har størrelse og dimensjon som en sykkelpumpe
ble lyden borte når styreleddet ble skrudd fast

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ti., 9,September,2014,01,29 »
Ulyden blei borte men den upresise styringen er der fremdeles og både jeg og fruen er sikre på at så dårlig var den ikke når vi leverte den inn. Så da er det vel å sjekke fra rattstamme og gå nedover og bytte, såg noen i en annen tråd hadde justert styre snekka. Er det noe å anbefale?