Skrevet av Emne: Engelsk oversetting  (Lest 2353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
Engelsk oversetting
« på: Ti.,15,Juli,2014,14,01 »
Jeg har en Jeep WJ, V8 `01 og fikk beskjed fra verksted (Svendsen Eksos) at kondensator og tørkefilter må skiftes pga. AC-lekkasje. Prisen på dette inkl. arbeid var 6500,-. Uten delene så ble det på 3500,-. Så tenkte jeg kunne skaffe til veie kondesator og tørkefilter via Rockauto etc. for å spare litt penger, men var usikker på hva disse delene heter på engelsk. Noen forslag?

Joakim Bjerke

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
Sv: Engelsk oversetting
« Svar #1 på: Ti.,15,Juli,2014,15,28 »
Tror jeg kanskje fant det etter litt søking.

Condenser - kondensator
Accumulator - tørkefilter

Evaporator - ac-kjøler
Heater core - varmeregister

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #2 på: On.,16,Juli,2014,00,29 »
Tørkefilter er vel forsåvidt egentlig en servicedel, men som stort sett ingen bytter allikevel.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: To.,17,Juli,2014,23,06 »
Tørkefilter er en veldig viktig del å bytte. Fordi ved bare 30 min med tomt system kan tørkefilteret ha tatt opp all fuktigheten det tåler.   Og dvs at du får kondens i Ac anlegget. Vann smører som kjent ikke bra og resultatet er at Ac pumpa di går istykker mye Før den skal. Du får kjøpt komplett kit på rockauto.com nå så jeg. Med ac-pumpe, tørkefilter,  høytrykks og lavtrykks slange for en rimelig penge☺

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #4 på: Fr.,18,Juli,2014,00,38 »
Har ikke fylt/etterfylt eller hatt noen annen service på AC'en (WJ kjøpt i mars 2009), så det vil si at det senest kan ha vært gjort i 2008. Evt. aldri siden bilen var ny.
Men fortsatt relativt grei kjøling på anlegget pussig nok, men kunne vel ha vært enda bedre i hetebølgen vi har hatt.
Så kanskje på tide å gjøre noe.
Tørkefilter byttes vel når anlegget er tømt ?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Stianvi

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Fr.,18,Juli,2014,22,17 »
Jepp tørkefilter byttes hvis det har Vært lekkasje på anlegget. Det anbefales vel å ta en service på klimaanlegget annethvert år for at det skal fungere optimalt. Men er vel fåtallet som Gjør det. Gassen blir resirkulert mens oljen blir skiftet. Så vil jo tro det har noe for seg ift levetid på ac-pumpa.