Skrevet av Emne: Råd ifm skifte av 'skid plate' for gas tank (tankbeskyttelse plate)  (Lest 1863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Wranglerpus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
  • Wrangler 4.0 L - Durango 4.7
Hei,
er det noen som har erfaring med å bytte skid plate, og kan gi en 'step-by-step'? Har kjøpt ny plate fra Quadratec som har litt tykkere svart stål, pulverlakkert. På kunde review listen fra Quadratec kom det fra at boltmønster kunne avvike noe, så noen huller måtte bores.  :-\ Videre, kommer bensintanken i hodet på meg, dvs er det skid plate som holder tanken på plass? Ikke så godt beskrevet i Haynes. Vurderer å bytte bensintank og nivåsensor samtidig når jeg først holder på. Erstatningstank fra US er plast, original stål. Meninger rundt dette? Takker for alle innspill  :)
Wranglerpus  - 95 Wrangler 4.0 L -  02 Dodge Durango SLT 4.7

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Original tank på min -89 Wrangler er plast, og fungerer fremdeles helt fint etter 25 år. ;D

Utlogget Wranglerpus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
  • Wrangler 4.0 L - Durango 4.7
Hei, takker for kommentar  ;D (mulig at min tank er plast også), men kjente en med CJ, han sa den hadde stål, og rustet hull i. Gummimatten + fukt gjorde dette etter ca 10-20 år, alt etter hvor mye veisalt/klima man kjørte i, ifølge ham.
Hva med skid plate? walk in the park å skifte?
Wranglerpus  - 95 Wrangler 4.0 L -  02 Dodge Durango SLT 4.7

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Skidplate er greit å skifte, husk å kjør bilen nesten tom for bensin før du begyner. Jeg løsnet påfyllings røret og "returslangen" ved tanklokket. kan være greit å være to da det blir litt kronglete, gikk vel et par tre timer den gangen jeg gjorde det.

lykke til

Utlogget Wranglerpus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
  • Wrangler 4.0 L - Durango 4.7
Tusen takk for tips...!  :) Et par tilleggs spørsmål:
1) Hva med boltene som holder skid plate på plass? Er det mutrer eller gjengede hull på innsiden/ i ramma? (har ikke vært skikkelig under ennå).
2) Er det riktig at skid plate holder tanken på plass?
3) Vuderte du å skifte tank og nivå sender unit samtidig? Hvordan så det ut etter X år?
4) Spesialverktøy? (eks. kutte av gamle bolter).

Mvh  ;D
Wranglerpus  - 95 Wrangler 4.0 L -  02 Dodge Durango SLT 4.7