Skrevet av Emne: vibrasjon/risting ved sving venstre  (Lest 2007 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeepwj01

• 258 CID
  • *
vibrasjon/risting ved sving venstre
« på: Ma.,16,Juni,2014,00,53 »
Når jeg svinger til venstre i rolig fart på parkplasser får jeg av og til en slags vibrasjon i bilen   ???
I dag når jeg kjørte i 80-90kmh å skuøle bremse fikk jeg voldsom vibrasjon i ratte. Trodde ett dekk var løst :P
brems under 80 var problemfritt. Var litt slakk i venstre forhjul om jeg rykket i det. Kan det være hjullageret ? Anyone??

Utlogget tigermagna

• 304 CID
  • **
Sv: vibrasjon/risting ved sving venstre
« Svar #1 på: Ma.,16,Juni,2014,08,30 »
Kan være mange årsaker til dette.

Bytt styredemper først.

Dersom den er gammel og gåen, så vil selv små og "normale" slakker i styreledd forplante seg og gi kraftig risting og vibrasjon ved oppbremsing og slag/støt på forhjulene.

Finnes mange ulike dempere på markedet. Maldal Import og www.jeep4x4center.com eller www.amerikanskebildeler.no er gode steder å lete.

Utlogget fiskern

• 360 CID
« Svar #2 på: Ma.,16,Juni,2014,08,32 »
styreledd,bærekuler, hjullager kan være feilen,du leter etter

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Ti.,17,Juni,2014,07,44 »
Styredemperen holder neppe mere enn 100.000 km, hvis man da ikke kjører på originaldekkdimensjon på gode veier, alltid.
Min var delvis OK ved 100k men utslitt nå ved 112k. Har man fete dekk bør man ha en mere solid demper enn originalt.
Den originale er tynne greier. Jeg måtte jo ha den dyreste jeg fant, men regner med at det er en engangsinvestering  :)
« Siste redigering: Ti.,17,Juni,2014,07,47 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.