Skrevet av Emne: Noen med 33" i vognkortet her?  (Lest 4360 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #15 på: Sø.,14,September,2014,20,07 »
Jeg skar til noen plankebiter og satt inn der så var det ok ;D
Fikk også muntlig godkjenning for montering av Smittybilt XRC frontfanger.... så da dukker nok det opp en dag også  8)
Nye 7" bredddere og 32" hjul er på vei :o
1996 Jeep ZJ

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #16 på: Sø.,14,September,2014,20,29 »
Men hva var egentlig greia med disse nye frontlyktene? Er det pga avstand fra ytterkant skjermbredder og inn til selve hovedlykten? Er det noen måte man kan unngå dette på med 32" eller 33"....?

Sitter i tenke-/planleggingsboksen for min..  8) Men jeg vil helst ikke ha noe andre lamper på fangeren enn evt noen bøtter til bruk når det er skikkelig mørkt.. :)

Hva ender du opp med av hjul? felgdimm og innpress?

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #17 på: Sø.,14,September,2014,23,34 »
Det blir 8x15" med ET -20, da skal ikke dekka subbe i bærearmene ved fullt rattutslag heller....
Avstand mellom ytterkant bil og inn til lysende flate på nær og fjernlys skal ikke overskride 40 cm... Den store boka er ganske tydelig der ;-/
1996 Jeep ZJ

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #18 på: Sø.,14,September,2014,23,54 »
Hmm.. Men er det mulig å få godkjent med hjul med annet innpress da, så man slipper så store breddere? Har ikke sett mange jeeper der ute med hovedlys på fangeren, selv om de har hatt både 33 og 35 gummi..

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #19 på: Ma.,15,September,2014,21,02 »
Ikke i Skien ihvertfall, det høres ut som ting er litt enklere i Drammen.....
Men skal du beholde den gode svingen på Jeepen så må innpresset endres såpass. Med 31x10,5 R15 Et 24 så subber det ganske mye....
1996 Jeep ZJ

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #20 på: Ma.,15,September,2014,21,13 »
Hmm... Vipper vel i mot at jeg og setter i gang litt med min, så da er det kanskje greit å vise den i drammen da.. kremt.. hehe.. :) Eller er det sånn at man må vise hos det lokale tilsynet?

Men om man tøyer strikken noe, og kjører noen felger med litt annet innpress til godkjenningen, og så kjører litt annet innpress når man skal ut i det virkelige liv, er det virkelig sannsynlig å bli tatt for sånt? På de siste 6-7 bilene jeg har hatt (kanskje fler og..), har jeg måttet kjøpe minst et sett nye dekk/hjul, og har vel aldri fått "korrekt" innpress, selv om jeg ikke har bedt om noe annet heller, alle de nevnte bilene har vært på periodisk osv hos forskjellige verksteder og til og med hos Naf, og har aldri møtt noe komplikasjoner av den grunn.... Jeg bare tenker litt høyt her jeg nå.. :)

Men er det noen som har bilde av en TJ med sånne lamper på fangeren sett forfra?


Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Noen med 33" i vognkortet her?
« Svar #22 på: On.,17,September,2014,20,43 »
Har ikke sett mange jeeper der ute med hovedlys på fangeren, selv om de har hatt både 33 og 35 gummi..
Mange som har sluppet unna fordi det er snakk om noen få cm.på tj og inspektørene har tenkt fornuft. I mitt tilfellet var det nok uvitenhet/ flaks som sparte meg!
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)