Skrevet av Emne: ZJ 93 vurderes solgt  (Lest 1270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
ZJ 93 vurderes solgt
« på: To., 1,Mai,2014,13,20 »
93 ZJ, AW4, NP249 (ok VC). 285.000km EU ok til juni 15.
Følgende er nytt de siste 3 år:
Radiator
Dyser (brukte overhalte 784 - 4 hulls dyser)
Simring bakaksel.
Nye hjullager og simringer bak
Ny høyre bakaksling
OME 1" heving
Dempere
topp pakning
ventilløftere og støtstenger
Nye kontrollarmer bak (har nye front liggende)
Nye endeledd foran
Ny IAC og TPS
Ny dynamo, har den gamle liggende da det bare var å bytte børster (som jeg nå har gjort).
Har bærekuler liggende
Har nye ytre drivledd begge sider foran liggende, det er CV ledd.
Har nye stearing nuckles liggende
Har ny map sensor liggende
Har en brukt NP242 liggende (skal passe, men ikke sjekket, det er fra en ZJ 95 tror jeg)
Har ABS følere foran liggende, tenkte å bytte de da ABSen av og til slo inn på lav fart foran ved bremsing, men problemet ble borte etter justering av følerene bak og rengjøring av ABS hjulene (tone ring) foran.

Det som ikke virker:
AC (tror tørkeren er defekt, finnet ingen lekasje og den holder på trykket, røret fra kompressoren og inn til kupeen blir iskaldt med en gang)
Var litt rust på kanalene bak under plasten, det er sveiset på plater, men det er ikke pent gjort da jeg hadde tenkt å få tak i nye kanaler.
Temperaturmåleren ligger litt høyt, men det må være noe feil med føleren, har ny føler liggende.



Bilen starter og går bra, kan nok trenge en rens av varmeaparet registeret, men blir helt ok varm om vinteren. Vet ikke når det er gjort, men motoren har nok vært inne til borring da det er +0,03? stempler, man ser godt merkene etter honingen. Kompresjonen lå på ca 115-125 før jeg hadde av toppen, jeg gjorde ren ventilene og setene med slipepasta så mulig den er bedre nå. Spissingen er bare grovinstillit etter bytte av endeledd. Er nye bremserør hele veien og nye kalippere foran og sylindere bak, også nye bremseskiver. Bak er det kun brukt kobber rør, men foran og til slangen bak er det brukt kobber/nikkel, de bak bør byttes da kobber alene vel ikke er like holdbart?


Vet ikke hvor mye jeg skal ha, men holder til i Ski/Siggerud så hvis det er noen i området som kunne tenkt seg å ta en titt så hadde det vært gøy, hadde håpet på rundt 30.000,- eller helst litt over da jeg sikkert har kjøpt deler for 20.000,- totalt fra USA. Hadde tenkt å pusse den opp men tiden strekker ikke til. En evt. kjøper må kunne skru og være glad i Jeep :-)

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: ZJ 93 vurderes solgt
« Svar #1 på: Lø., 3,Mai,2014,15,26 »
glemte kontaktinfo
mobil: 90795480
mail: per@pwb.no
Pris kan diskuteres. Kan sende/legge ut noen bilder hvis det er interessant.