Skrevet av Emne: HJ's US look 13' JK Sahara  (Lest 6112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
HJ's US look 13' JK Sahara
« på: Ti.,15,April,2014,14,47 »
Lager en samletråd på bilen min om noen er interesserte! Kjøpte den for 2 måneder siden og det har allerede skjedd litt med den.

Slik så den ut fra forhandler (hjul og xenon lys/lysbøyle til salgs!):


Tok kort tid før modifiseringslysten kom og jeg fikk bestilt litt deler. Ble skruing i helga og nå ser den slik ut:




Fikk tak i brukte amerikanske støtfangere som jeg synes er langt penere. Monterte 2" feste for hengerfeste. Teraflex Leveling Kit som ga den ørlitt mer høyde. 17x8,5 et6 Fuel felger med 285/70r17 Goodyear Wrangler Duratrac. Ikke helt i henhold til regler kanskje, men er jo ikke akkurat mye ombygd og lett å skru tilbake.

Neste på planen er 52" LED bjelke på taket og en 16" LED bjelke på støtfangeren. Klør meg i huet på ledningsbiten nå for å være klar...



Utlogget F R E D R I K

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #1 på: Ti.,15,April,2014,23,51 »
Hei, kul bil!

Var litt artig å lese om modifikasjonene du har gjort på bilen da jeg nettopp har kjøpt meg en 2012 Sahara og har planer om det samme løftet, frontfanger og dekk. Lurer på to ting: hvordan har du gjort det med feste til nummerskiltet foran og hvor fikk du kjøpt dekk i den dimensjonen? Finner ikke de dekkene i Norge.

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #2 på: On.,16,April,2014,00,35 »
Takk for det;)

Feste lagde jeg selv av to biter aluminium som ble boltet til stålbjelken bak plastfangeren og kappet ut plass til festene samt tauekrok i plasten . Dekk er kjøpt i USA, tirerack, da utvalget her er dårlig og dyrt. Anbefaler GY Duratrac, meget gode og støysvake. Skal visst være bra på vinterføre også, så tenkte å se om det ikke kan gå som helårsdekk. Evt kjøpe 3 stk til og få dem + ekstrahjulet pigget.

Var egentlig mest jobb med å få skilt på bakfangeren da jeg måtte legge inn led dioder for skiltlys pga meget dårlig plass mellom dekk og hengerfeste. Ser jo helt dust ut den europiske bakfangeren og, så greit å få det bort.

Skulle dog ønske det fantes TUV godkjente støtfangere i stål...
« Siste redigering: On.,16,April,2014,00,42 av HaaJeHaa »

Utlogget XXX

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #3 på: Ti., 6,Mai,2014,12,55 »
Hei,
Jeg har ett 2" US hengerfeste liggende som jeg gruer meg til å montere :-)
Artig å se hvordan du har løst det.
Skiltlysdiodene synes ikke på bilde. Antar de sitter montert på hver sin side av skiltet ?
Hva slags produkter/diodelys brukte du ?

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #4 på: Ti., 6,Mai,2014,14,58 »
Du klarer vel ikke å montere dette utenom å enten montere US støtfanger bak, evt kappe i skiltholderen i den europeiske. Selve monteringen av festet er lett 4-5 bolter, det er styret rundt som tar tid.

Diodene er av denne typen (kjøpte 3 sett så har jeg om kvaliteten ikke er den store): http://www.ebay.com/itm/2X-White-LED-SMD-Motorcycle-Car-License-Plate-Stud-Screw-Bolt-Light-Lamp-Bulb-/360794798358?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item54010bb916&vxp=mtr

Dette er montert akkurat under dekket og akkurat over skiltet på støtfangeren. Borret hull og monterte diodene i den orginale kontakten. Du må treffe rimelig nøyaktig mtp plassering da det er akkurat så det går med rom mellom feste og dekk for skiltet;)



Utlogget XXX

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #5 på: To., 8,Mai,2014,08,03 »
Takk for tips !
Jeg begynner, og ser hvordan ting utvikler seg.

Utlogget XXX

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #6 på: Ma.,12,Mai,2014,10,48 »
Hei,
Er det kun plastikken på US fangerene som må byttes, eller hele fangeren ?
Ser du ikke har "tauekrokene" på frontfangeren. Hvorfor ikke ?

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #7 på: Ma.,12,Mai,2014,16,05 »
Har lest et sted at du må bytte begge deler.

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #8 på: Ma.,12,Mai,2014,23,34 »
Foran må du bytte både stålet bak og plasten for å få det til å funke med tåkelysene. Evt kappe endel i stålet som du har nå.

Mtp krokene vet jeg statens vegvesen er veldig påpasselig med utstikkende ting som kroker, panserlåser osv, så gjorde det hele litt mindre ulovlig ved å ikke montere disse. Har fortsatt igjen å plugge disse med et eller annet...

Har dog krokene dersom noen er interessert i dem:)

Utlogget XXX

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #9 på: On.,14,Mai,2014,09,24 »
Takk for fine svar...
Ser forøvrig at man nå får kjøpt TÜV godkjent tilhengerfeste med 2" firkantkobling.

http://www.meinjeepshop.de/epages/MeinJeepShop.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/MeinJeepShop/Products/%22BAW%20AHKJK%22

Dette festet koster skjorta, men man kan beholde Euro støtfangeren, og får en løsning som er TÜV godkjent.


Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #10 på: Fr.,16,Mai,2014,13,06 »
Men du beholder jo problemet med elendig klaring/angrepsvinkel med den europeiske løsningen. Lite jobb å bytte til det orginale den dagen man har max uflaks og må vise hos SVV.

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #11 på: Fr.,16,Mai,2014,13,33 »
har møtt deg noen ganger og bilen ser skikkelig tøff ut :)

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: HJ's US look 13' JK Sahara
« Svar #12 på: Ti.,20,Mai,2014,22,30 »
^Takk for det ;D