Motorrensen til QMI har jeg ingen betenkeligheter med, men teflontilsetninga er vistnok både så og så... Har sett og hørt selv at det funka på en slitt og bråkete manuell gearkasse, men på motorer sies det at teflonpartiklene løsner ved en viss temperatur. Omega tilsetning senker friksjonen men har ingen metalltilsetninger. Den som fikk meg til å prøve Omega, var en som drev fiskematforretning her. På en av farsemaskinene måtte de bytte vinkeldrev årlig, men når gearolja ble tilsatt Omega, varte samme drev 3 år...! Tilfeldig ? Neppe... Min svigermor fikk beskjed om at hennes 1600 Corolla, som var kjørt 150 000 km, var utslitt og måtte ha overhaling ettersom den brukte MYE olje. Vi peisa på motorrens i olja og behandlet med Omega. Resultat ; ikke mer oljeforbruk og motoren er stadig i bruk 5 år etter....!
Før en kommer med negative uttalelser som en har hørt av noen, så burde det sjekkes og dokumenteres. Jeg er selgeren av dette produktet (QMI) og kan bevise at det du sier om at QMI løsner etter en bestemt temperatur, ikke er sant. Jeg legger også merke til at du på det sterkeste anbefaler et annet produkt som inneholder fosfor. Det er også feil det du sier om, eller insinuerer, at QMI har metall tilsetninger. Vi har solgt QMI siden 1993, og er vel en av de få firmaene, som sier, at hvis du ikke er fornøyd med vårt produkt, eller holder det vi lover, så får du pengene tilbake.