Da har jeg brukt QMI motor rens, etterfulgt av oljeskifte med QMI motorbehandling.

Oljen skal da skiftes igjen etter bare 5000km, og da noen sa jeg burde prøve en annen viskositet så har jeg for øyeblikket Biltema delsyntetisk olje på.
Resultatet er at tikkelyden ved start av kald motor er redusert noe, men fremdeles tilstede.
Da jeg har gjort flere ting samtidig vet jeg da ikke hvilke av dem som har fungert i forhold til tikkingen ( motor rens, oljebytte, eller motorbehandlingen)
Ved varm motor er det ikke noe tikking eller annen støy, da summer den fint. Kanskje litt bedre en før, eller så bare synes jeg det siden jeg vet at det skulle fungert slik etter reklamens budskap

Ved neste olje skift skal det på en annen god syntetisk olje med den spesifiserte viskositeten 5W-30.
Skal også se over tid om forbruket går noe ned som følge av motorbehandlingen.
Hvilke erfaringer har dere andre om hvilke oljer som fungerer best på en 2001 mod. 4,7l Bensin motor?
Bilen kjøres på Vestlandet unntatt eventuelle ferieturer, og det blir hverken skikkelig varmt eller skikkelig kaldt gjennom årstidene.
-5 til +25 er normalt et dekkende temperaturområde for årstidene her. Kjørelengde er ca 25.000km pr år. og nå er den gått 201.000km. Sikkert mye meninger om dette . Er det store forskjeller, eller betyr det lite hva man velger i en daglig bruksbil.
Hadde sterkt ønsket å bli kvitt den tikkelyden da jeg lurer på å selge bilen til fordel for en nyere Jeep