Skrevet av Emne: Vibrasjoner etter "potholes"  (Lest 1576 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Vibrasjoner etter "potholes"
« på: To., 2,August,2007,21,56 »
Etter hevingen, har jeg merket meg at bilen vibrerer, nesten rister sideveis frem og tilbake, hvis jeg treffer et "pothole" mens jeg svinger, og kjører over 70-80.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Har jeg gjort en dårlig hevejobb eller er det den ekstra høyden som trenger enda bedre foringer enn de som sitter er, eller... kan det være noe annet?


Satt ikke igjen med noen deler i allefall  ;)
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Vibrasjoner etter "potholes"
« Svar #1 på: Fr., 3,August,2007,10,46 »
Har du justert spissingen?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Vibrasjoner etter "potholes"
« Svar #2 på: Ti., 7,August,2007,23,19 »
Nei, jeg tror jeg må det, men jeg vil ha justert panhardstaget foran først. Så slipper jeg å måtte justere det to ganger.
Tror ikke BT liker at dekket på den ene siden stikker en cm utafor skjermen.

Er det grunnen tror du? Bilen virker litt nervøs ellers også. Bortsett fra i terrenget, der går den silkemykt. Merkelige greier.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Vibrasjoner etter "potholes"
« Svar #3 på: On., 8,August,2007,17,00 »
Pga. Y-systemet på styringen blir spissingen større desto mer du hever. Den må justeres tilbake straks. Eller vil du slite ut et sett dekk på forhjulene iløpet av en uke. Du kan bruke et kosteskaft til å måle med. Panhardstaget påvirker ikke hjulstillingen. Kjøper du et justerbart stag, juster det så det er likt med skjermkanten på vher side etter øyemål.
1997 TJ 2,5 liter