Skrevet av Emne: Bilstereo  (Lest 1651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Quiksilver

  • Gjest
Bilstereo
« på: On., 1,August,2007,21,39 »
Hei!
Har ingen grOOm motor i jeep'n så da må stereoen oppgraderes for å ha noe å høre på! ;D

Lurte på om noen her har montert nye høytalere osv i Wrangleren?
Hva er det plass til der de originale sitter?
Har lyst på mere lyd men veit ikke helt hva man skal sette inn og hvor man bør sette det inn for å spare på den lille plassen man har!



Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Bilstereo
« Svar #1 på: To., 2,August,2007,00,00 »
Jeg har oppgradert de som er standard, pluss at jeg har en egen forsterker, to høytalere i soundbar også har jeg funnet en dobbelbass som er så smal, at den passer bak baksetene. Alt i Pioneer utførelse. Det meste fulgte med da jeg kjøpte den.

Funker som fy, bortsett fra at dem løken som instalerte det i sin tid, hadde bundla alle kablene, så det hørtes ut som jeg hadde en massiv turbo hehe.

Jeg har også borret inn en bryter ved girspaken, som slår av forsterkeren, så jeg kan slå den av hvis det sitter noen bak som ikke liker høy musikk. Da kjører jeg bare lyd foran.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Bilstereo
« Svar #2 på: To., 2,August,2007,08,18 »
Jeg har også byttet de orginale i Dashbordet ( 4x6" ) samt beholdt de orginale i bøyla. I tillegg har jeg bygd om nedre del av skilleveggen med trykkammer og en forover pekende 10" bass samt 2 stk 6x9" i "hattehylla" (som følge av basskassa). Headuniten er byttet ut til en Sony med MP3 ++++ spiller.

Høytalerne i dashen og bøyla drives av  spilleren, mens en 4 kanals ( 2 + 1 ) forsterker driver 6x9" og 10" eren.

Men det finnes mange snedige løsninger for plassering av høytalere i "døplasser" på Jeepen. Søk litt HER og du finner masse ferdige kasser og systemer som passer.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Bilstereo
« Svar #3 på: To., 2,August,2007,14,32 »
Jeg hiver meg på her, med et liknende spørsmål:

Hva er den beste og enkleste RADIOEN med aux-inngang i front.   Jeg gir pokker i gromlyd ala HiFI-asylet, men jeg vil ha god radio og all musikken er på iPod'en.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
iPOD? (Sv: Bilstereo)
« Svar #4 på: To., 2,August,2007,15,45 »
Til TJ med Chrysler (tm) underholdningssystem tror jeg det går an å få iPOD-connector som erstatning for CD-veksleren. Da går det an å velge spor på iPOD'en fra Kræislers originale head-unit. Har sett dette til XJ/ZJ, postordredings fra USA. Gir du **** i om det er stjernemerke på (Kræisler) setter du inn hva som helst med USB-port eller minijack AUX-inngang. Evt. en radiosender til iPOD'en som du tuner inn på FM-båndet. Radiosender/tune FM kan bli sus, men du skriver "ikke HiFI-Asyl" så...
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741